رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه از تایید صلاحیت ۱۴۹ کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 02 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،حجت الاسلام محسن مفید با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اسامی کاندیداها و تعیین وضعیت صلاحیت آنها روز گذشته(12 بهمن) اعلام شد.

وی افزود: بعد از سه مرحله بررسی صلاحیت کاندیداها که توسط هیات های اجرایی، هیات های نظارت به همراه هیات مرکزی نظارت و نیز شورای نگهبان انجام گرفت، سرانجام از مجموع 370 داوطلب انتخابات مجلس در استان، تاکنون 149 داوطلب تایید صلاحیت شده و مابقی یا رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنها احراز نشده است.

مفید در خصوص مهلت دیگر اعتراض‌ها، تصریح کرد: در این مرحله تنها افرادی که صلاحیت آنها توسط هیات های اجرایی و نیز هیات های نظارت با همکاری هیات مرکزی تایید شده، اما مرحله اخیر صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان رد شده است حق اعتراض دارند که به این افراد در اصطلاح "رَدِ اولی" گفته می‌شود.

مفید با بیان اینکه "رد اولی‌ها" بر اساس قانون امروز و فردا (13 و 14 بهمن) برای اعلام اعتراض خود فرصت دارند، گفت: پس از آن شورای نگهبان نیز بر اساس قانون هفت روز و از 15 تا 21 بهمن ماه برای رسیدگی به اعتراضات مهلت دارد و نتیجه رسیدگی به اعتراضات را روز 22 بهمن اعلام خواهد کرد.

مفید در ادامه افزود: شورای نگهبان موظف است به وظایف قانونی خود عمل کند و هیچ جای قانون برای تایید جریانات سیاسی سهمیه مشخص نشده است، بنابراین شورای نگهبان هیچ التزامی ندارد که بر اساس سهمیه بندی برای احزاب و... کار تایید یا رد صلاحیت انجام دهد و این نهاد تنها موظف است بر اساس قانون به صلاحیت افراد فارغ از هر حزب، قوم، دسته و گروه و ... رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان تنها کسانی را تایید می کند که بر اساس قانون صلاحیت کاندیداتوری داشته باشند، تاکید کرد: افراد و جناح هایی که به شورای نگهبان گلایه می‌کنند، در حقیقت می خواهند توپی را که در زمین خودشان است به زمین شورای نگهبان بیاندازند. این افراد بهتر است به جای فرافکنی افرادی با سلامت فکر و عمل و پاک دست معرفی کنند تا شورای نگهبان نیز بتواند بر اساس قانون آنها را تایید صلاحیت کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار