استاندار مركزي:
استاندار مرکزی در ستاد درآمد استان گفت: میزان درآمدهای وصولی این استان بالاتر از میانگین کشور است که این رتبه ارزشمند باید سال آینده نیز حفظ شود.
کد خبر: ۸۲۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 04 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی سید علی آقازاده افزود: همکاری همه‌جانبه مردم، اصناف و تولیدکنندگان و رونق تولید در این استان، عامل مطلوب بودن وصول درآمد استان است.  

وی ادامه داد: با وجود سختی‌ها و مشکلات اقتصادی، استان مرکزی در وصول درآمدهای دولتی هم در حوزه ملی و هم در بخش استان از میانگین کشور بهتر عمل کرده است که این مهم بیانگر رونق تولید و بالندگی واحدهای صنعتی در این استان است.  

استاندار مرکزی بیان کرد: مسائل اقتصادی مردم از یک طرف و شیوع بیماری کرونا از طرف دیگر باعث شده بازار شب عید امسال رونق چندانی نداشته باشد که این مهم در میزان وصول درآمدهای ملی سال آینده تاثیر منفی می‌گذارد.  

آقازاده اظهار داشت: آرامش بازار شب عید امسال یک طوفان نگران کننده در سال آینده خواهد داشت که باید با تمهیدات کاربردی این کمبودها و مشکلات کمترین تاثیر را داشته باشند.  

وی افزود: بودجه امسال نیز با فرمان مقام معظم رهبری به شورای نگهبان رفت و ظرف یک هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود و مسوولان دستگاه‌های مختلف باید شرایط خود را به بهترین شکل ممکن با این بودجه وفق دهند.  

استاندار مرکزی اضافه کرد: افزایش حقوق کارمندان اگر چه شرایط معیشتی این قشر را تقویت می‌کند اما تامین آن ۴۰ درصد بر هزینه‌های جاری استان اضافه می‌کند که این مهم بر اعتبارات عمرانی و تملک ‌ها تاثیر می‌گذارد.  

 آقازاده بیان کرد: سال آینده باید نشست ستاد درآمد استان هر ۴۵ روز یک بار برگزار و دستگاه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف به یکدیگر مشاوره و راهکار ارائه کنند.  

دبیر ستاد درآمد استان نیز در این نشست گفت: درآمدهای ملی استان در سال جاری تا پایان بهمن‌ماه ۳۸ هزار و ۴۵۰میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد رشد داشته است.  

حسن میرزاخانی افزود: درآمدهای استانی استان مرکزی نیز ۲۵ هزار ۳۲۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۰ درصد رشد داشته و نسبت به مصوبه ۱۱ ماهه نیز ۱۰۶ درصد محقق شده است.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار