تابناک / تویسرکان، شهرستانی ۱۰۳ هزار نفری است که در ایام نوروز جمعیتش به دلیل حضور مسافران به ۱۵۰ هزار نفر هم می رسد، بحران یعنی بیش از تعداد تخت های بیمارستانی هر روز بخواهند بستری کنند، مگر چند اتاق ایزوله در اینجا وجود دارد که نه برخی مردم کرونا را جدی گرفته اند و نه برخی مسئولان.
کد خبر: ۸۲۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 09 March 2020

تابناک / تویسرکان، شهرستانی ۱۰۳ هزار نفری است که در ایام نوروز جمعیتش به دلیل حضور مسافران به ۱۵۰ هزار نفر هم می رسد، بحران یعنی بیش از تعداد تخت های بیمارستانی هر روز بخواهند بستری کنند، مگر چند اتاق ایزوله در اینجا وجود دارد که نه برخی مردم کرونا را جدی گرفته اند و نه برخی مسئولان.

 

با وجود شیوع کرونا در کشور و به دنبال آن در تویسرکان و مبتلا شدن دو نفر از مردم این شهرستان به کرونا، بسیاری از کارشناسان برای قطع زنجیره و شیوع این بیمار به شدت همه گیر، در خانه ماندن را به خانواده ها توصیه می کنند.

و اما در تویسرکان با توجه به کمبود امکانات بهداشت و درمان موضوع کرونا نگرانی ها را به اوج رسانده است و پیام های مکرر بسیاری برای انتشار و پیگیری از سوی مردم برای مجموعه خبری عصر همدان ارسال شده که همه تأکید بر آن دارند که چرا نه برخی مسئولان کرونا را جدی گرفته و نه برخی از مردم!

تویسرکانی ها در این وقت از سال یعنی اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه بیشتر از همیشه و حتی تا بیش از ۵۰ درصد جمعیت فعلی خود پذیرای مسافران نوروزی هستند، البته ناگفته نماند که عمده این مسافران همان تویسرکانی های مقیم شهرهای دیگراند که برای دید و بازدید نوروزی به زادگاه خود بازمی گردند.

همگان، مردمان این دیار را به مهمان نوزای می شناسند اما همین تویسرکانی ها امسال عاجزانه از اقوام و آشنایان خود تقاضا می کنند “به تویسرکان نیایید نه امکانات درمانی برای تویسرکانی ها است و نه برای شما، لااقل برای حفظ سلامت خود به تویسرکان نیایید و دید و بازدید نوروزی را به یک ماه بعد موکول کنید.”

در پیام های مردمی نگرانی از بحران و فاجعه کرونا در شهرستانی که امکانات درمانی مناسبی ندارد موج می زند، حتی اگر امکانات درمانی مناسبی هم بود باز زمانی که یک بیماری به شدت مسری در جامعه شیوع پیدا می کند به طور قطع نه تنها کادر درمانی بلکه تجهیزات پزشکی کافی برای درمان بیماران وجود نخواهد داشت.

برخی مردم همچنان کرونا را جدی نگرفتند و هنوز بازار شب عید را بیش از سال های گذشته شلوغ کرده اند، هر روز برای خرید عید به بیرون از منزل می روند و برخی دیگر به اقوام خود می گویند نوروز را در تویسرکان سپری کنید و عده ای دیگر هم رویشان نمی شود به اقوام خود بگویند امسال عید را به تویسرکان نیایید.

اینجاست که می طلب لااقل مسئولان چاره ای بیاندیشند، اما آنچنان که باید چاره ای هم از سوی مسئولان اندیشیده نشده و هر روز ورودی های شهرستان تویسرکان شاهد حضور و ورود خوردوهایی با پلاک هایی از تهران و قم و یا دیگر استان ها هستند، انگار نه انگار یک بیماری همه گیر وجود دارد.

تنها در یکی از پیام های مردمی آمده که “سلام ممنون از اطلاع رسانی خوبتان، تورو خدا هرشب در پایگاه خبری از مردم بخواهید ترددشان به بیرون را کم کنند. نماینده یکی از شهرها حرف خوبی زده و گفته بود اگه برخی مردم به توصیه ها گوش ندهند برخی دیگر از مردم خودشان آتش به اختیار وارد صحنه خواهند شد چرا که پای مرگ و میر هموطنان و خانواده ها در میان است.

باید خیلی قضیه و فاجعه کرونا را جدی بگیریم. از کسانی هم که مسئولیت کنترل ورودی شهر را به عهده دارند ضمن تشکر و قدردانی ملتمسانه می خواهیم با این

مسئولیتی که پذیرفته اید در قبال جان این مردم مسئول هستید پس جای هیچ گونه ملاحظه و سهل انگاری نیست.

از آن بترسید با ورود حتی دو سه نفر ناقل بی علامت و پرسه زدنشان در این شهر فاجعه پیش بیاید.

آخر این همه می گویند بیمارستان فعلی ما آماده است آیا برای روز بحران هم آماده هستید؟ بحران یعنی بیش از تعداد تخت های بیمارستانیتان هرروز بخواهید بستری کنید؟ مگر چند اتاق ایزوله برای آی.سی.یو دارید؟ همین حالا از شهرهای تهران و رشت عبرت بگیرید و مقتدرانه ورودی های شهر را کنترل کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار