تابناک تهران- شب گذشته پنج زلزله متوالی شهرستانهای فیروزکوه، دماوند و پردیس در شمال غربی استان تهران را لرزاند. این زلزله در جنوب شهرستان فیروزکوه و هم مرز با استان سمنان رخ داد و تا کنون گزارشی از خسارات احتمالی آن ارایه نشده است.
کد خبر: ۸۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱ 26 August 2015
شب گذشته زلزله های نسبتا قوی شهرستان فریروزکوه در شمال غربی استان تهران را لرزاند.

به گزارش تابناک تهران این زلزله که در جنوب شهرستان فیروزکوه و در نزدیکی با مرز استان سمنان رخ داد روستاهای زرین دشت و سیمین دشت را دچار حادثه کرد اما از خسارات و تلفات احتمالی تا کنون گزارشی دریافت نشده است.

رحمتی مدیرکل بحران استان تهران در همبن رابطه به تابناک تهران گفت: ستاد بحران استان و شهرستان در فرمانداری دقایقی پس از وقوع زلزله تشکیل شد و اوضاع در حال کنترل است و برای اینکه مردم نگرانی ندلشته باشند از طریق صدا و سیما و رسانه ها اطلاعات کامل زلزله اعلام شد.

وی افزود: با توجه به مکان وقوع زلزله پیش بینی خسارات احتمالی زیادی نداریم اما با این حال تیم های ارزیابی در حال بررسی موضوع هستند و تمامی امکانات و تجهیزات برای خدمت رسانی به مردم آماده و مهیا ست.

زمین‌لرزه فیروزکوه در ساعت 22 و 6 دقیقه و 23 ثانیه دیشب به وقت محلی رخ داد و شدت آن 4.6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.

زمین‌لرزه مذکور در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 35.58 درجه و طول شرقی 52.63 درجه ثبت شده و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

زلزله مذکور در 24 کیلومتری فیروزکوه، 39 کیلومتری آرادان در استان سمنان و 42 کیلومتری کیلان رخ داده است.

در پی این زلزله ، زمین در این منطقه تا ساعت ۲۳ و ۴۸ دقیقه ۴ بار دیگر لرزید. شدت این زلزله ها به ترتیب ۲.۵ ریشتر، ۱.۸ ریشتر، ۲ ریشتر، ۲.۶ ریشتر، ۲.۳ ریشتر و ۱.۶ ریشتر بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
و ما در شهرک صدف در اتوبان بابایی ساعت3 نیمه شب به شدت لرزیدیم طوری که همسایه ها با عجله از ساختمان به بیرون آمدیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار