بابک ترابی در گفتگو با تابناک:
رئیس هیات شمشیر بازی استان کرمانشاه گفت: اولین سالن شمشیر بازی استاندارداستان در سال جاری افتتاح می شود.
کد خبر: ۸۳۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 12 April 2020

بابک ترابی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: شمشیر بازی در کرمانشاه با وجود ورزشکارانی در تیم ملی و سابقه یه دوره رئیس فدراسیون خاطره خوبی در ذهن مردم دارد.

وی در خصوص زیر ساخت های این رشته گفت:در حدود ۱۵ سال پیش زیر ساخت مناسبی در استان برای این رشته ورزشی وجود نداشا و دلیل افت این ورزش در استان همین بوده است که نتوانست پا به پای کلیه رشته ها از نظر سخت افزاری و فیزیکی پیشرفت داشته باشد.

وی در ادامه به قدمت ۵۰ ساله خانه شمشیر بازی اشاره کرد و تصریح کرد: طی رایزنی های که با اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده بودجه برای نوسازی و ساخت و ساز جدید این سالن بعد گذشت یک سال اختصاص پیدا کرد و این سالن طبق استاندارها،مجهز و نوسازی شده و مختص شمشیر بازی است،با شروع فعالیت دوباره ورزشکاران در این سالن شاهد رشد و مطرح شدن نام کرمانشاه در کشور خواهیم بود.

رئیس هیات شمشیر بازی استان کرمانشاه از استقبال خوب بانوان از این رشته ورزشی خبر داد و بیان کرد: این رشته ورزشی برای بانوان از لحاظ پوشش فعالیت و راحتی نسبت به رشته های دیگر ورزش مناسب تر است.

ترابی در ادامه شمشیر بازی را رشته ی پر هزینه معرفی کرد و عنوان کرد: این رشته به کلاف، لباس و شمشیر مخصوص نیاز دارد که پر هزینه است و حدود ۸۰ درصد این وسایل وارداتی هستند و با افزایش قیمت دلار محدودیت های برای این رشته ایجاد شده است.

رئیس هیات شمشیر بازی از برگزاری هر ساله برنامه استعداد یابی این رشته در بخش دختران و پسران اطلاع داد و خاطرنشان کرر: این رشته ورزشی خصوصیات بدنی خاصی میخواهد که مربیان در برنامه استعداد یابی در نظر میگیرند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار