یک متخصص بیماری‌های عفونی از همه افراد خواست تا به محض مشاهده علائم بیماری کرونا، از اقدامات خودسرانه خودداری کرده و حتما به مراکز 16 ساعته مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۳۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 14 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر سیاوش وزیری ، با بیان اینکه بیماری کرونا در بسیاری موارد به شکل خفیف تا متوسط بروز پیدا می‌کند، گفت: خوشبختانه این بیماری در درصد کمی از مبتلایان به شکل شدید بروز پیدا کرده که می‌تواند با مرگ و میر همراه باشد.

وی تاکید کرد: این بیماری شوخی بردار نیست و در همین راستا توصیه می‌شود افرادی که علائمی از بیماری چه خفیف و چه شدید را داشتند حتما به مراکز درمانی 16 ساعته مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا طیف وسیعی از علائم مشابه آنفلوآنزا را دارد، تب و لرز، استخوان درد، کوفتگی بدن، گلودرد، سرفه و تنگی نفس را از جمله علائم این بیماری عنوان کرد و از همه افراد خواست در صورت مشاهده این علائم به مراکز درمانی 16 ساعته مراجعه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: معمولا افرادی که علائم خفیف بیماری را دارند اقدامی برای درمان آن انجام نمی دهند که این امر می تواند خطرناک بوده و از طرفی اطرافیان را نیز در معرض خطر ابتلا قرار دهد. البته تشخیص اینکه بیماری در چه حد است و راه درمان آن چیست، تنها با پزشک معالج است.

وزیری گفت: از همه افراد می خواهیم چه با علائم خفیف و چه با علائم شدید بیماری به مراکز ماده 16 مراجعه کرده و تحت نظر پزشک قرار بگیرند. دراین مراکز پزشکان تشخیص داده که فرد به چه نوع درمانی نیاز دارد و آیا انجام تست کرونا برای فرد لازم است و یا خیر و درصورت بدحال بودن افراد از این مراکز به بیمارستان های بستری بیماران کرونایی ارجاع داده می شوند.

وی با بیان اینکه طول مدت درمان بیماری کرونا حدود دو هفته است، گفت: بعد از این مدت تقریبا می توان گفت افراد قدرت انتقال بیماری نداشته و می توانند از حالت قرنطینگی خارج شوند.

وی افزود: تشخیص قطعی بیماری کرونا در حال حاضر تنها با روش آزمایش ملکولی یا همان PCR است، بنابراین هیچ کس تا زمانی که آزمایش ملکولی نداده نمی تواند باقطعیت بگوید که کرونا دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار