رئیس جامعه معلولان استان همدان با اشاره به حضور رئیس جمهور در همدان گفت: توقع داشتیم فرصت صحبت برای ما به عنوان نماینده جامعه معلولان در حضور رئیس جمهور فراهم شود.
کد خبر: ۸۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 27 August 2015
رئیس جامعه معلولان استان همدان با اشاره به حضور رئیس جمهور در همدان گفت: توقع داشتیم فرصت صحبت برای ما به عنوان نماینده جامعه معلولان در حضور رئیس جمهور فراهم شود.

به گزارش فارس؛محمدعلی افشاری از وجود بیش از 30 هزار معلول در استان خبر داد و اظهار کرد: این افراد از قشر بسیار محروم جامعه به شمار می‌روند که با مشکلات بسیاری از جمله اشتغال، ازدواج، مسکن، بهداشت و درمان، عدم مناسب‌سازی شهر، عدم دسترسی به مسئولان و دیگر مسائل اجتماعی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر برای این قشر از جامعه قوانینی تصویب شده که متأسفانه اجرایی نمی‌شود، گفت: با وجود تصویب برخی از قوانین در راستای رفاه و آسایش معلولان، اما سازمان‌ها از اجرای آن امتناع می‌کنند که این امر باعث افزایش مشکلات شده است.

رئیس جامعه معلولان استان همدان با بیان اینکه جامعه معلولان استان رفع مشکلات این قشر و پیگیری مطالبات آنها از مسئولان را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که در سال 83 به تصویب مجلس رسید امروز با بی‌مهری مواجه است.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری‌های سازمان بهزیستی و تشکل‌های معلولان لایحه‌ای در حمایت از این قشر به اجرا درآمده که امیدواریم از سوی وزیر رفاه به مجلس ارائه شود و نمایندگان نیز آن را تصویب کنند تا کمی از مشکلات برای سال آینده رفع شود.

افشاری با اشاره به حضور نماینده جامعه معلولان در دیدار رئیس جمهور با نخبگان طی دیروز، گفت: با وجود مشکلات بسیاری که معلولان استان داشتند و بارها نیز در فرمانداری و استانداری تأکید شده بود، توقع داشتیم فرصت صحبت برای ما نیز در حضور رئیس جمهور فراهم شود که متأسفانه چنین نشد.

وی اضافه کرد: حداقل توقع داشتیم نماینده بنیاد جانبازان بتواند مسائل معلولان را در این جلسه مطرح کند که متأسفانه از سوی آنها نیز این امر صورت نگرفت.

رئیس جامعه معلولان استان همدان با بیان اینکه جامعه معلولان جزو افراد این جامعه هستند و رئیس جمهور منتخب آنها نیز هست، گفت: آنها به تعداد اعضای جامعه حق بیان مسائل و مشکلات خود را دارند.

وی با بیان اینکه مشکلات معلولان به نوعی نیست که مطرح نشود، گفت: در حالی که قانون اجازه استخدام سه درصد از معلولان را در سازمان‌های دولتی داده اما متأ‌سفانه در استخدام‌های پیمانی و رسمی سازمان‌ها اقدامات دیگری در این خصوص صورت می‌‌گیرد.

افشاری با بیان اینکه بر این اساس قانون مصوب، در استخدامی آموزش و پرورش طی سال 89، از بین 40 هزار نفر باید یک‌هزار و 800 نفر از معلولان در کشور استخدام می‌شدند، تصریح کرد: متأسفانه این گونه نشد و 40 هزار نفر غیر از معلولان استخدام شدند که امروزه باعث شده آنها با مشکلات اقتصادی مواجه شوند.

وی با بیان اینکه برخی بدعت‌ها و نظرات شخصی در سازمان‌ها باعث می‌شود حقوق معلولان فراموش شود، گفت: در سطح شهر همدان هنوز درصدی از ادارات و معابر برای رفت و آمد معلولان مناسب‌سازی نشده در حالی که بر اساس مصوبات شورای شهر باید رینگ اول شهر مناسب‌سازی می‌شد.

رئیس جامعه معلولان همدان ادامه داد: در شورای اداری سال گذشته نیز با تأکید استاندار، قرار بود رینگ اول ورودی ادارات مناسب‌سازی شود که این کار فعلاً انجام نشده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها در این خصوص صورت می‌گیرد اما عملی نمی‌شود، افزود: مناسب‌سازی شهر تنها مورد استفاده معلولان نیست و بلکه افراد سالخورده، جانبازان و دیگر افراد دارای مشکلات حرکتی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

افشاری با بیان اینکه چرا در برخی از استان‌ها کارهای مهمی در خصوص آسایش معلولان صورت می‌گیرد اما در همدان نه؟، گفت: ما انتظار داریم حداقل قوانین تصویب شده اجرایی شود.

وی در پایان از هماهنگی صورت‌ گرفته با همکاری مدیرعامل مجتمع سیاحتی گنجنامه مبنی بر استفاده 200 نفر از معلولان به مدت دو روز از امکانات رفاهی تله‌کابین گنجنامه خبر داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار