کوروش نادریان با انتقاد بر اینکه بر پخت نان محلی نظارتی وجود ندارد و فاقد کارت بهداشت و مجوز هستند و این نوع نان‌ها در برخی از سوپرمارکت‌ها در حال عرضه است، گفت: این نوع از نان‌های محلی از همان آرد سفید نانوایی‌ها تولید شده و فاقد سبوس هستند و فرقی با نان لواش نانوایی‌ها از نظر خاصیت ندارند.
کد خبر: ۸۳۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 15 April 2020
رئیس اتحادیه نانوایان اسدآباد با اشاره به اینکه هیچ کارخانه‌ای آرد محلی تولید نمی‌کند و چیزی به نام آرد محلی نداریم، اعلام کرد: نان‌های در حال عرضه در برخی سوپرمارکت‌ها به نام نان محلی فرقی با نان لواش نانوایی‌ها از نظر خاصیت ندارند.

به گزارش ایسنا، نادریان اظهار کرد: آرد نان محلی و سنتی باید دارای ۱۳.۵ درصد سبوس باشد و این در حالیست که نان‌های در حال عرضه در برخی از سوپرمارکت‌ها به نام نان محلی همان نانی است که با آرد سفید پخت می‌شود و آرد آن هیچ فرقی با آرد نانوایی‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون شهرستان اسدآباد هیچ مجوزی به منظور عرضه نان محلی صادر نکرده است، افزود: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای ۱۲۲ واحد نانوایی بوده که از این تعداد ۱۶ واحد به نان سنگک اختصاص دارد که برای پخت نان آرد سنگک باید از آرد ۱۲.۵ درصد سبوس استفاده شود.

نادریان با انتقاد بر اینکه بر پخت نان محلی نظارتی وجود ندارد و فاقد کارت بهداشت و مجوز هستند و این نوع نان‌ها در برخی از سوپرمارکت‌ها در حال عرضه است، اضافه کرد: این نوع از نان‌های محلی از همان آرد سفید نانوایی‌ها تولید شده و فاقد سبوس هستند و فرقی با نان لواش نانوایی‌ها از نظر خاصیت ندارند.

وی یادآور شد: به علت نداشتن لیبل دار و مشخص نبودن تاریخ تولید و مصرف این نوع از نان‌ها و عرضه آن در سوپرمارکت‌ها قصد داریم تا به منظور سلامت شهروندان و برای نظارت بیشتر تعدادی از نانوایی‌های سطح شهرستان را برای تولید نان محلی معرفی کرده تا سوپرمارکت‌ها نان محلی خود را از این نانوایی‌ها تهیه کنند.

نادریان خاطرنشان کرد: واحد‌های نانوایی دارای مجوز و کارت بهداشت و سلامت بوده و با پروتکل‌های بهداشتی اقدام به پخت نان می‌کنند که این امر موجب نظارت و پیگیری بهتر در چرخه از تولید تا مصرف در راستای بهداشت و سلامت شهروندان اسدآبادی خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه براساس تصمیم ستاد کنترل کروناویروس کشور تمامی واحد‌های نانوایی باید وارد سامانه وزارت بهداشت شوند و کد بهداشتی بگیرند، گفت: با واحد‌های صنفی نانوایی که کد بهداشتی نگیرند، براساس دستورالعمل ستاد برخورد می‌شود چراکه نانوایان در ردیف اول سلامت مردم قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار