رئیس هیات وزنه برداری کرمانشاه گفت: در شان وزنه برداری کرمانشاه نیست که با وجود قطب بودنش در ایران تنها دو سالن تمرینی در این شهر یک میلیونی داشته باشد.
کد خبر: ۸۴۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 21 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا قهرمانی، به بیان مهمترین دغدغه ها و مشکلات پیش روی وزنه برداری کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: در حالی هیات استان را تحویل گرفتم که متاسفانه این هیات وضعیت خوبی نداشت، اما به کمک پیشکسوتان و بزرگانی که در این رشته استخوان خرد کرده بودند توانستیم دوباره آن را سر پا نگه داریم و تیم‌های رده‌های پایه را در دو بخش آقایان و بانوان به مسابقات مختلف اعزام کنیم.

رئیس هیات وزنه برداری کرمانشاه افزود: هربار که تیم‌هایمان را به مسابقات اعزام کردیم، هر اعزامی با توجه به هزینه‌های ایاب و ذهاب، تغذیه، لباس و اسکان حداقل بین 15 تا 20میلیون تومان برای هیات هزینه در برداشت، اما کل پرداختی اداره کل ورزش و جوانان به هیات ما تنها 10 میلیون تومان بود.

وی بابیان اینکه مسئولین ورزش و جوانان استان پشتیبانی مادی و معنوی از هیات وزنه برداری ندارند، عنوان کرد: فرسودگی سالن وزنه‌برداری مجموعه تختی باعث شد تا در ماه‌های گذشته نزدیک 60 تا 70 میلیون تومان خرج بازسازی آن شود و از طرف دیگر ماهانه بین دو تا سه میلیون تومان نیز صرف هزینه حامل‌های انرژی می‌کنیم.

قهرمانی یادآور شد: باتوجه به اعتبار بسیار اندکی که اداره کل ورزش و جوانان به ما اختصاص داده، تلاش کردیم تا از کمک اسپانسرها و بخش خصوصی استان استفاده کنیم.

وی افزود: هرچند کمک هایی نیز از اسپانسرها گرفتیم، اما از آنجایی که ما استانی صنعتی نیستیم و وضعیت صنایع ما هم چندان خوب نیست، بنابراین نمی‌شود این انتظار را داشته باشیم که این کمک ها بصورت مستمر باشد.

رئیس هیات وزنه برداری کرمانشاه در ادامه کمبود فضای تمرینی را یکی دیگر از مهمترین مشکلات کنونی این رشته در کرمانشاه عنوان کرد و گفت: استان ما از قطب‌های مهم وزنه‌برداری در ایران است، اما در شهر یک میلیونی کرمانشاه که نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده تنها دو سالن وزنه‌برداری داریم که اصلا در شان این رشته در استان نیست.

وی تاکید کرد: کرمانشاه قهرمانان بزرگی همچون کوروش باقری، کیانوش رستمی، کیاقدمی، حافظ قشقایی و... را دارد که هرکدام از این نخبگان ورزشی انگیزه‌ای برای سایر ورزشکاران تازه نفس و پرشور استان در این رشته هستند، بنابراین باید با گسترش زیرساخت‌هایمان به حداقل پنج سالن این زمینه را فراهم کنیم تا استعدادهای این جوانان نیز در مناطق مختلف شهر بروز و ظهور پیدا کند.

قهرمانی اعلام کرد: متاسفانه از مجموع 14 شهرستان استان درحال حاضر تنها هشت شهرستان این رشته را فعال دارند که دو مورد از آنها نیز اخیرا فعال شده‌اند، لذا به همکاری اداره کل نیاز داریم تا سایر شهرستانها را نیز فعال کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار