مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سرما موجب وارد آمدن ۱۳۷۰ میلیارد ریال خسارت به باغ‌ها و درختان در این استان شده است.
کد خبر: ۸۴۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 21 April 2020

منصور شیشه‌فروش افزود: تگرگ و سرمازدگی به ۶ هزار و ۹۴۰ هکتار از باغ‌ها و یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار از مزرعه‌های استان اصفهان خسارت وارد کرد که بیشتر آن به باغ‌های پسته و بادام در شهرستان اردستان و آران‌وبیدگل مربوط می‌شود.

وی حضور عوامل امدادی در راستای کاهش خسارت‌ها در پی چهار سامانه بارشی فروردین‌ماه را یادآور شد و بیان کرد: سیل در سطح استان اصفهان به ۱۲۹ رشته قنات، سه حلقه چاه، ۲۳۰ کیلومتر جاده بین مزرعه‌ها، ۵۰ کیلومتر ایل راه‌های عشایر، ۳۷۰ کلونی زنبور عسل و ۱۸ راس دام بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد و موجب آسیب دیدن ۲۲ کیلومتر از راه‌ و ۱۴۵ واحد مسکونی در روستاها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: ابتدای سال‌جاری بارش‌های خوبی در سطح استان اصفهان شاهد بودیم که بیشتر مناطق شرق و شمال را در بر گرفت اما بیشترین بارش‌ها را در کاشان، آران‌وبیدگل، اردستان، نطنز و نایین داشتیم.

وی با اشاره به آماده‌باش ۳۵۰ گروه امدادی شامل راهداری، پلیس راه، هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، شهرداری و ستاد سیل شهرستان‌ها اظهارداشت: بارش‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد یافت که در این راستا ماهیت بارش‌ها با صدور اطلاعیه‌ها و بخشنامه‌های لازم برای دستگاه‌ها تشریح شده است.

شیشه‌فروش همچنین به تشکیل ستاد سیل در همه شهرستان‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: تجربه‌های سیل سال گذشته و تشکیل ۷۰ گروه از آب منطقه‌ای برای بررسی و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها و تقویت سیل‌بندها از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به کاهش خسارت‌ها کمک کرد.

به گفته وی، میانگین بلند مدت بارش در شهرستان اردستان ۹۰ درصد افزایش یافته و بارش‌های سال زراعی جاری تا کنون نیز با افزایش ۵۸ درصدی به نسبت سال گذشته به ۲۱۵ میلی‌متر رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خسارت ۲۰ میلیارد ریالی به راه‌ها در نتیجه بارش باران و جاری شدن سیل در اردستان تاکید کرد: ساخت چهار دهنه پل در مسیر راه روستاها ضروری است که البته در زمان حاضر رفت و آمد در محورهای آسیب دیده برقرار شده و ایمن‌سازی مسیرها صورت گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: سیل موجب خسارت ۱۰ میلیارد ریالی به ۶۰ حلقه قنات و چاه شد و بارش تگرگ به ۱۴۰۰ هکتار از اراضی پسته اردستان ۴۲۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف به اقدام برای مرمت واحدهای مسکونی آسیب دیده است و با منابع طبیعی و آب منطقه‌ای نیز نامه‌نگاری شد تا علت وقوع سیل و عملکرد سیل‌بندها بررسی شود.

شیشه‌فروش، خواستار اجرا و تکمیل طرح هدایت آب‌های سطحی در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد شد و افزود: در مورد مسکن مهر اردستان، راه و شهرسازی با همکاری شهرداری نسبت به ایمن‌سازی سیل‌بندها بر اساس اصول مهندسی رودخانه‌ها باید اقدام کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار