مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل به ضرورت ترویج و نهادینه‌سازی اخلاق حفاظت از محیط زیست در این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰ 27 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا موسوی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ارزیابی عملکرد این دستگاه اجرایی طی یکسال گذشته تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد حفاظت از محیط زیست از توان یک یا دو دستگاه اجرایی خارج است و باید با مشارکت سمن ها و عموم شهروندان همراه باشد.

وی افزود: در این راستا محیط زیست استان ۷۳۰ میلیون ریال اعتبار برای ارتقای فرهنگ و اخلاق زیست محیطی اختصاص داده است و تلاش کرده سمن های محیط زیست بیش از پیش فعال شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان به فعال سازی کارگروه های مختلف از جمله مدیریت پسماند برای جلب مشارکت مردمی اشاره کرد و متذکر شد: محیط زیست استان در تلاش است از تمامی ظرفیت های ادارات مختلف استفاده بهینه ببرد.

موسوی در تشریح عملکرد این نهاد اجرایی طی یکسال گذشته به افتتاح پاسگاه محیط بانی قره آغاج مغان، افتتاح ایستگاه سنجش آنلاین رودخانه ای و تشکیل دبیرخانه تالاب های استان اشاره کرد.

وی تاکید کرد: طی سال های اخیر حفاظت و احیای گونه های جانوری در معرض تهدید مورد تاکید بوده و به این منظور علاوه بر اختصاص یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال ممنوعیت شکار به ویژه در مناطق تحت مدیریت پیگیری شده است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان به تجهیز و ساماندهی مناطق و پاسگاه های محیط بانی استان اشاره کرد و بیان داشت: در عین حال با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیون ریال برای احیا و پاکسازی زیستگاه ها و مناطق استان هزینه شده است.

به گفته موسوی از جمله ضروریاتی که محیط زیست پیگیر آن است مدیریت پسماند در استان است و متاسفانه مدیریت پسماند به شکل مطلوب تاکنون محقق نشده است.

وی از تخصیص ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مدیریت پسماند های شهری، کشاورزی و صنعتی خبر داد و عنوان کرد: در عین حال اجرای طرح های جامع و تفضیلی زیست محیطی به جد دنبال می شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تاکید کرد: از جمله اینکه به منظور احیا و حفاظت از دریاچه نئور مطالعات جامع دریاچه رو به اتمام است و مطالعه طرح تفضیلی- اجرایی اثر ثبت ملی سبلان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی اضافه کرد: انجام طرح مطالعاتی، توجیهی و تفضیلی منطقه حفاظت شده آق داغ و مطالعات پایه تالاب نئور نیز دنبال می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار