کد خبر: ۸۴۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 03 May 2020

 

تابناک/ رییس شورای حل اختلاف گلستان از فعال شدن ششمین واحد ویژه صلحی در دادسرای گرگان، خبر داد.
 

خبرگزاری میزان - احمد جعفری در جلسه کارگروه استفاده حداکثری از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف از فعال شدن ششمین واحد ویژه صلحی در دادسرای گرگان، خبر داد و گفت: برای افزایش سازش در پرونده‌های ورودی به محاکم به ویزه شعب دادسرا، به درخواست دادستان مرکز استان گلستان به زودی ششمین شعبه صلحی در دادسرای گرگان فعال می‌شود.

رییس شورای حل اختلاف استان گلستان، در ادامه این جلسه از روسا و دادستان‌ها خواست بر اساس آیین نامه‌های اجرایی، تعداد بیشتری از پرونده‌هایی که امکان سازش بین طرفین پرونده وجود دارد را به شعب صلحی ارجاع دهند.

وی با قدردانی از تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: اعضای شورا از اقشار مختلف مردم هستند و همین امر سبب عملکرد خوب اعضا در برقراری ارتباط با مردم و حل و فصل دعاوی و اختلاف‌ها با سازش شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا سیدحسینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان نیز در این جلسه با بیان این که کمترین شکایت و گله‌ی مردم از رفتار و آرای صادر شده در شورای حل اختلاف است، گفت: پارسال بیش از ۵۶ درصد پرونده‌های ارجاعی به شعب صلحی با پادرمیانی اعضا شورای حل اختلاف به سازش و آشتی خنم شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با اشاره به شمار زیاد پرونده در دادسراها، افزود: فعالیت شعب صلحی شورای حل اختلاف در دادسراها، علاوه بر کاستن از حجم کاری شعب دادسرا، تعداد مصالحه در پرونده‌های ورودی به محاکم استان گلستا را نیز افزایش می‌دهند.

وی تصریح کرد: افزایش پرونده‌ها به شعب دادسرا‌ها ضرورت افزایش تعداد شعب صلحی را می‌طلبد و امیدواریم با کمک شورای حل اختلاف استان گلستان تعداد این شعب بیشتر شود. در شعب صلحی رای صادر نمی‌شود و تمرکز این شعب بر سازش طرفین پرونده است.

هم اکنون ۴۴ شعبه صلحی در دادگستری‌ها و دادسرا‌های استان گلستان فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار