کد خبر: ۸۵۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 16 May 2020

شهرستان لاهیجان، قطب درمان شرق گیلان است

تابناک/نشست مشترک مجمع منتخبان استان گیلان با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

به گزارش رانکوه نیوز، نماینده منتخب مردم شریف شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل  گفت: میدان گیل لاهیجان از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام استان است که مردم سال‌ها چشم انتظار بهره‌برداری از آن می‌باشند. بنده بازدیدهایی از این پروژه انجام دادم و با هماهنگی‌هایی که با جناب آقای علیپور مدیرکل محترم حقوقی ساخت راه‌های کشور به عمل آوردم، پس از نشست مشترکی که با پیمانکار پروژ جناب آقای مهندس پرستار و مهندسین زیرمجموعه او داشتم کار شروع گردیده اما این پروژه نیازمند تزریق هرچه سریع‌تر منابع مالی است که امیدواریم با عنایتی ویژه اقدامات لازم را در این زمینه مبذول دارید.

رسول فرخی تصریح کرد: شهرستان لاهیجان، قطب درمان شرق گیلان است. دو بیمارستان در این شهرستان داشتیم که در یک #بیمارستان ادغام شد. بیمارستان جدید هم از نظر تجهیزات و هم از نظر نیروی انسانی مشکل دارد و نیازمند کمک ویژه است. بنده درخواست دارم احیای مجدد دو بیمارستان #۲۲_آبان و #سیدالشهداء در دستور کار دولت قرار گیرد تا با افزایش ظرفیت درمانی شهرستان لاهیجان، رضایت مردم جلب شود.

وی بیان داشت:  بیمارستان #غدیر سیاهکل از جمله پروژه‌هایی است که ساخت آن سال‌ها به طول انجامید و اکنون که چند سالی از افتتاح آن می‌گذرد به دلیل نبود تجهیزات در حد یک درمانگاه فعالیت می‌کند. لازم است با توجه به وسعت شهرستان سیاهکل و فاصله آن تا شهرستان‌های مجاور، هرچه سریع‌تر تجهیز این بیمارستان در دستور کار قرار گیرد.

فرخی افزود: در خصوص تعریض محور #سیاهکل_به_بازکیاگوراب اقدامی صورت نگرفته و محور #سیاهکل_به_دیلمان از محورهای حادثه‌خیز استان است و ایمن‌سازی آن تاکنون پیشرفت چندانی نداشته‌است. از شما تقاضا دارم تخصیص بودجه به این دو پروژه را در اولویت‌های بودجه‌ای استان لحاظ فرمایید.

ماینده منتخب مردم شریف شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل گفت:محور #سراوان_به_سیاهکل فاقد امنیت لازم برای رانندگان است و بخش‌های زیر‌گذر و روگذر که به روستاها ختم می‌شود نیمه‌تمام مانده‌است. بیش از صد نفر از همشهریانمان در این جاده جان خود را از دست داده‌اند و همین هفته گذشته نیز تصادف منجر به فوت داشتیم. پیگیری این پروژه از خواسته‌های جدی مردم منطقه است.

وی گفت:  از ۴۰ سال پیش به مردم دیلمانات، وعده احداث #سد_دیلمان داده شده‌است اما متاسفانه تاکنون پیگیری آن در جلسات استانی و کشوری خروجی مطلوبی نداشته. از شما درخواست دارم ضمن قرار دادن این پروژه در جدول ۲۰، بودجه‌ای منظور گردد تا حداقل کارهای اولیه آن در این فرصت باقیمانده از دولت به سرانجام برسد.

فرخی اطهار داشت: مشکل زباله #تموشل از جمله مشکلاتی است که موجب نارضایتی مردم منطقه گردیده و پیامدهای زیست محیطی به دنبال دارد.

وی گفت: #خطوط_انتقال_آب کل استان خصوصا خطوط روستایی شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل فرسوده است و بودجه ای ویژه به منظور نوسازی نیاز دارد.

فرخی بیان داشت: استان گیلان دارای اولویت کشاورزی است اما طرح #تجهیز_اراضی کشاورزی بسیار کند پیش می‌رود و سنتی بودن کشاورزی استان موجب کاهش حاشیه سود کشاورزان گردیده است.

نماینده منتخب مردم شریف شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل افزود: با توجه به شرایط ویژه سه استان شمالی کشور و تفاوت زیست‌محیطی که با سایر استان‌ها دارند لازم است در تنظیم بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه #منابع_طبیعی با این سه استان به صورتی متفاوت برخورد شود. این بخشنامه‌ها موجب گردیده کسانی که سالها بر روی عرصه‌های طبیعی کار کرده و زحمت کشیده‌اند به دادگاه کشیده شده و رفع تصرف گردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  مشکلات #چای استان گیلان با توجه به قیمت گذاری و خرید تضمنی آن شاید مسکنی موقت برای حل مشکل چای باشد اما برای حل اساسی و رونق چای در استان گیلان از جنابعالی در خواست دارم چای را به عنوان سبد کالا کشور قرار گیرد و زمینه عرضه آن در بورس فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار