کد خبر: ۸۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰ 31 August 2015


مدیر عامل شرکت گاز گیلان از گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار این استان تا سال 96 خبر داد.

جمشید ظهیری امروز در حاشیه افتتاح گاز روستای اسلطخ‌جان رحمت‌آباد بلوکات رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: در هفته دولت جاری گازرسانی به 11 روستای رودبار را جشن گرفتیم.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی روستاهای مذکور 8.5 میلیارد تومان اعتبار ملی هزینه شده است، افزود: این اعتبار از محل اعتبارات ملی منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده و 2 هزار و 100 خانوار آن از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه با بهره‌مندی روستاهای مذکور از گاز، شاخص برخورداری رودبار از گاز را 51 درصد رسانده است، تصریح کرد: دو سال گذشته شاخص برخورداری رودبار از گاز 23 درصد بود و اکنون به 51 درصد رسیده که نشان می‌دهد در همین مدت کوتاه به اندازه تمام مدت در شهرستان کار شده است.

وی با اشاره به اینکه 76 طرح گازرسانی روستایی و یک پروژه شهر صنعتی سفیدرود رشت در حال افتتاح است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 11 روستا سهمیه رودبار بود که بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز در گیلان افتتاح می‌شود.

ظهیری مجموع اعتبار طرح‌های گازرسانی مذکور را 58 میلیارد و 600 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: با افتتاح 76 طرح گازرسانی، 14 هزار و 500 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

به گفته وی، در شهرک صنعتی سفیدرود ظرفیتی ایجاد شده که با 30 هزار متر مکعب در ساعت، صنایعی که در آن شهرک نیاز به گاز دارند بتوانند از گاز استفاده کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه شاخص برخورداری روستاها از گاز از 71 درصد به 76.5 درصد افزایش یافته است، یادآور شد: برنامه آینده شرکت ملی گاز در قالب طرح کلی است که تا پایان نیمه نخست سال 96 تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند و این مهم در گیلان نیز محقق می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار