رئیس شوراهای حل اختلاف استان ایلام؛
رئیس شوراهای حل اختلاف استان ایلام، گفت: در طول هفته گذشته سه فقره قتل عمدی با رضایت اولیا دم مقتولین به صلح و سازش منجر و قاتلین از دار مجازات رهایی یافتند.
کد خبر: ۸۶۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 10 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛امیرحسین آذرمنش اظهار کرد: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و با وساطت بزرگان و مصلحین منطقه و هیئت صلح استان در طول هفته گذشته سه فقره قتل عمدی با رضایت اولیا دم مقتولین به صلح و سازش منجر و قاتلین از دار مجازات رهایی یافتند.

وی افزود: این پرونده‌ها مربوط به مناطق مختلف استان از قبیل شهرستان‌های ایلام، چرداول  و بخش چوار است که با رضایت بی‌قید و شرط اولیا دم مقتولین از حق قصاص به صلح و سازش ختم شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ابا اشاره به سنت حسنه صلح و سازش در بین ایلات و طوایف استان، گفت: با توجه به اینکه ریش سفیدان، بزرگان و مصلحین جایگاه خوبی در بین مردم دارند وجود این افراد در جامعه لازم و پیام آور صلح و دوستی در بین مردم هستند.

وی بیان داشت: برای نهادینه کردن صلح و سازش و آشتی برقرار کردن بین انسان‌ها امری خداپسندانه و مورد رضای الهی است و به طور قطع گام گذاشتن در این راه اجر و ثواب زیادی به همراه دارد.

آذرمنش تصریح کرد: با اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور تلاش می‌شود رسیدگی در شورا‌های حل اختلاف استان بیشتر به سمت و سوی صلح و سازش پیش برود و این موضوع مهم سرلوحه کار اعضای شورا است./ع

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار