کد خبر: ۸۶۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 10 June 2020
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان دبی ورودی آب به سد سفیدرود ۱۰۰ و دبی خروجی آب ۲۱۲ مترمکعب بوده است که این آمار نشان می‌دهد در دبی ورودی با کاهش مواجه بودیم.
کاهش دبی ورودی آب به سد سفیدرود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وحید خرمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سد سفیدرود مهم‌ترین سد برای آبیاری کشاورزی در استان گیلان است، اظهار کرد: بیش از نیمی از زمین‌های کشاورزی در استان گیلان توسط سد سفیدرود آبیاری شده و از ۲۶ اسفند تاکنون یک میلیارد و ۳۸ میلیون مترمکعب آب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی رهاسازی شده است.

وی با اشاره به کاهش دبی ورودی و خروجی آب در سد سفیدرود افزود: بر اساس اطلاعات کارشناسان دبی ورودی آب در سد سفیدرود ۱۰۰ مترمکعب و خروجی آن ۲۱۲ مترمکعب بوده و این درحالی‌که است که در سال گذشته و در همین موقع از سال دبی ورودی آب ۱۳۵ و خروجی ۲۱۰ مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با اذعان به اینکه سد سفیدرود هرساله جان دوباره‌ای به شالیزارهای گیلان می‌بخشد، تصریح کرد: وقتی آب از سد سفیدرود رهاسازی می‌شود در همه کانال‌های آبیاری جریان پیداکرده و از ۲۳۸ هزار هکتار زمین‌های شالیزاری ۱۷۲ هزار هکتار توسط این سد ارزشمند آبیاری می‌شود.

خرمی با اشاره چگونگی ادامه نوبت‌بندی آب مصرفی کشاورزی گفت: اگر آب مصرفی کشاورزی نیاز به‌نوبت دهی داشته باشد باید پایش آن در کمیته منابع و مصارف استانی موردبررسی قرار گیرد.

وحید خرمی افزود: درصورتی‌که آب مصرفی بخش کشاورزی نیاز به‌نوبت داشته باشد، بر اساس پایش شرایط در کمیته منابع و مصارف استان بررسی و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار