کد خبر: ۸۶۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 10 June 2020

شرکت افزون بر ۲۰ هزار دانش آموز در امتحانات پایه دوازدهم گیلان

تابناک/مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم با شرکت ۲۰ هزار و ۳۱۷ نفر از شنبه گذشته در این استان در حال برگزاری است و تا شانزدهم ماه آینده ادامه دارد.

نادر جهان آرای روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در استانداری اظهار داشت: امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم استان گیلان در ۲۳۹ حوزه امتحانی در حال برگزاری است، تعداد حوزه های امتحانی نسبت به سال تحصیلی گذشته ۷۴ درصد افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه امتحانات دانش آموزان در پایه نهم نیز به صورت حضوری در حال انجام است، افزود: با تاکیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح ملی و استانی نحوه برگزاری امتحانات به لحاظ کمیت و کیفیت تغییر کرد.

جهان آرای در ادامه با تاکید بر اینکه مصوبات شورای آموزش و پرورش باید اجرایی شود، خاطر نشان کرد: اگر موضوعی در شورای آموزش و پرورش قابلیت اجرایی ندارد باید در جلسه صحبت ها و چانه زنی ها انجام شود، زمانی که مصوب شد باید مورد اجرا قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه در سخنانی با مهم دانستن ورزش دانش آموزان و توجه به این مهم در جامعه بیان داشت: ورزش در ارتقاء سلامت جامعه در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد.

امیر سراجی با بیان اینکه متوسطه سرانه ورزشی دانش آموزان گیلان ۴. ۱۵ به احتساب مدارس غیردولتی است، اظهار داشت: ۱۲۰ سالن ورزشی فعال در استان داریم که در قالب سوله هستند و هیچ کدام استاندارد  نبوده و شرایط لازم برای برگزاری مسابقه ها را ندارند .

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بالابودن عمر برخی فضاهای ورزشی استان گیلان با تامین اعتبارات لازم می توان فضاها و سالن های ورزشی مورد استفاده دانش آموزان به بهترین شکل ممکن، تجهیز و ایمن سازی کرد.

سراجی با بیان اینکه کانون های ورزشی مهمترین عامل برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان است، اضافه کرد: پرکردن اوقات فراغت ، شناسایی استعدادهای برتر، ایجاد فضای امن برای دانش آموزان، مشارکت در یک فعالیت اجتماعی، توسعه سواد حرکتی و کمک به ارتقاء سلامت جامعه از اهداف تشکیل کانون های ورزشی است.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار