کد خبر: ۸۶۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ 17 June 2020
حجت الاسلام صالحی گفت: رشد سریع و چشمگیر مذهب تشیع مدیون امام جعفر صادق (ع) است.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«ناصر صالحی» در اجتماع عزاداران در مسجد عباسیه این شهر با تسلیت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اظهارکرد: شخصیت وجودی امام جعفر صادق(ع) دارای ویژگی های ممتاز و ناب بی شماری است.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا افزود: امام جعفر صادق (ع) با تکیه بر اصل خدامحوری و با برخورداری از توحید افعالی و ذاتی در همه احوال انسان ها را متوجه به خدا می ‌کرد.

 

وی توجه به آیات قرآن و اقامه نماز را از جمله سفارش های امام صادق (ع) به پیروان خود عنوان کرد و گفت: اطاعت محض از حق تعالی، شجاعت، عبادت و تقوا از جمله ویژگی های شخصیتی امام بود که باید بتوانیم نسبت به ایشان معرفت حقیقی پیدا کنیم چرا که مکتب امام سرشار از پاکی و عبودیت است.

 

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه رشد سریع و چشمگیر مذهب تشیع مدیون امام صادق(ع) است، خاطرنشان کرد: آن امام همام به عنوان فقیه دانا، برای برخورداری جهان اسلام از معارف الهی، جهاد علمی و دینی راه اندازی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه دوران ۳۴ ساله امامت امام صادق (ع) با حکمرانی ۱۲ خلیفه همراه بود، اظهارکرد: ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در دوران امامتش با دعوت مردم به ولایت، لحظه‌ ای از خدمت صادقانه به اسلام غافل نشد.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا تصریح کرد: خانواده ها، فرزندانشان را به فراگیری علوم حوزوی تشویق کنند.

 

حجت الاسلام صالحی در پایان خواستار احداث حوزه علمیه خواهران در شهرستان آستارا شد و گفت: ساخت حوزه علمیه خواهران باید مورد توجه مسئولان باشد.

 

مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت حضرت امام صادق (ع) از دیگر بخش‌ های این مراسم در مسجد عباسیه شهر مرزی بندر آستارا بود.

 

گفتنی است، همچنین امروز مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) آستارا با راه اندازی دسته عزاداری خیابانی از جلوی سپاه ناحیه این شهرستان تا مسجد عباسیه به عزاداری پرداخته و عشق و ارادتشان به اهل بیت(ع) به ویژه امام جعفر صادق(ع) را نشان دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار