یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه گفت: آهنگ نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی و تجاری کندتر از میزان تخریب و فرسودگی بویژه در مرکز شهر است.
کد خبر: ۸۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 31 August 2015
مهندس بیژن کلهرنیا با بیان اینکه در سالهای اخیر اقدامات مطلوبی برای مقاوم سازی و نوسازی ساختمانها انجام شده افزود: شتاب آهنگ نوسازی در شهر و روستاهای کرمانشاه باید آنقدر بالا رود تا بر جریان فرسایش و تخریب ساختمان مسلط شود.

وی اظهار کرد: خانه های نامقاوم در شهر و روستاها معضلی کهنه است و تعداد آن به ویژه در مراکز شهرها بسیار است.

کلهرنیا تصریح کرد: ساختمان سازی و نوسازی در شهر زیاد است ولی این امر در بیشتر مواقع در بافتهای جدید شهری انجام می شود و بافتهای فرسوده و نامقاوم از آن محروم می ماند.

این مسوول به روستاهایی با خانه های نامقاوم اشاره کرد و گفت: برخی از این روستاها نزدیک به 50 سال است که مقاوم و نوسازی نشده است و بی شک نوسازی آن زمانبر است.

به گفته این عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه، نمی توان خانه های روستایی را در کوتاه ترین زمان ممکن مقاوم سازی کرد چون این اقدام علاوه بر اینکه به منابع مالی نیازمند است با توجه به غیرفعال شدن برخی از امکانات و صنایع در دوره های بعد به صنعت ساختمان و ساخت و ساز لطمه خواهد زد.

** روند نوسازی نیازمند آهنگی مستمر است

این صاحبنظر در خصوص اولویت بندی برای مقاوم سازی خانه های روستایی گفت: نوسازی در روستاهای قرار گرفته بر گسل زلزله نظیر روستاهای اطراف شهرستان کنگاور باید در اولویت قرار گیرد.

کلهرنیا اظهار کرد: روند مقاوم سازی باید با آهنگی مستمر همراه شود و در این میان با مقاوم سازی در بافت روستایی باید با ملایمت برخورد شود.

127هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه وجود دارد که حدود 60 هزار آنها غیرمقاوم است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار