رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به سکونت 842 فارغ التحصیل کشاورزی در روستاهای استان، بر ضرورت استفاده از پتانسیل این افراد برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 22 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،رمضان رویین‌تن ، با بیان اینکه هم اکنون 842 نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی ساکن روستاهای استان کرمانشاه هستند، گفت: 471 نفر از این افراد بیکار بوده و مابقی یا در استخدام مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی بوده و یا به مشاغل خصوصی مرتبط با بخش کشاورزی اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: باید ساز و کاری تعریف شود تا این 471 فارغ التحصیل بیکار بخش کشاورزی ساکن در روستاهای استان با قراردادهایی تحت عنوان تسهیلگران روستا به کمک کشاورزان در امر تولید بیایند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه سپس با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی برای سمت و سو دادن کشاورزان به استفاده از روش‌های روز در تولید محصولات کشاورزی، گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها می توان کشاورزی استان را که عمدتا کشاورزی سنتی است به سمت کشاورزی مدرن سوق داد.

وی تاکید کرد: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی ظرفیت خیلی خوبی برای علمی کردن و افزایش میزان بهره وری بخش کشاورزی در استان به شمار می‌روند.

رویین‌تن در ادامه از استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور یاد کرد و افزود: این استان ظرفیت‌های مغفول مانده زیادی در بخش کشاورزی دارد که با شکوفایی این ظرفیت‌ها تولیدات کشاورزی استان متحول خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار