رئیس اداره نظارت و بازرسی همدان از آغاز اصلاح قیمت گروه‌های کالایی در همدان خبر داد و گفت: افزایش قیمت‌ها بین ۸ تا ۱۲ درصد است.
کد خبر: ۸۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ 03 September 2015
رئیس اداره نظارت و بازرسی همدان از آغاز اصلاح قیمت گروه‌های کالایی در همدان خبر داد و گفت: افزایش قیمت‌ها بین ۸ تا ۱۲ درصد است.

به گزارش تسنیم؛علیرضا شجاعی  با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها باید براساس دستورالعمل دولت انجام شود، اظهار داشت: اصلاح قیمت‌ها برای گروه‌های کالایی اصناف آغاز شده که به طور طبیعی افزایش هزینه داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها در قالب ضرایب منطقی با توجه به افزایش هزینه‌ها و وضعیت بازار انجام می‌شود، افزود: تاکنون برای گروه‌های کالایی آژانس‌های تاکسی سرویس، قنادان، رستوران و واحدهایی که افزایش هزینه داشتند با افزایش قیمت موافقت شده است.

شجاعی با بیان اینکه در حال حاضر درخواست افزایش قیمت برای رسته‌های خیاط، خشکشویی، سری‌دوزها و سایر گروه‌های کالایی اصناف نیز در دست بررسی است، تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها در گروه‌های کالایی متفاوت است ولی به صورت میانگین قیمت‌ها بین ۸ تا ۱۲ درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند.

وی درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی نیز گفت: کالاهای اساسی به عنوان اولویت یک بوده و قیمت‌گذاری آنها توسط سازمان حمایت تا سقف ۶ درصد انجام می‌شود ولی اگر کالاهایی درخواست افزایش بیش از ۶ درصد را داشته باشند این موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور انجام می‌شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان درباره افزایش قیمت سیمان نیز گفت: افزایش قیمت سیمان به انجمن صنفی واگذار شده که این انجمن نحوه افزایش قیمت را بررسی می‌کند.

وی بیان کرد: شرایط بازار به شکلی است که افزایش قیمت غیرقانونی به ندرت دیده می‌شود و افزایش قیمت‌های غیرقانونی در حوزه صنفی نبوده و افراد صنفی بیشتر تخلف می‌کنند.

شجاعی با بیان اینکه بازار همدان در حالت ثبات قرار دارد، تصریح کرد: بازار در شرایطی قرار دارد که واحدهای صنفی باید کف بازار را داشته باشند تا به بیشترین فروش برسند و از خواب سرمایه و زیان جلوگیری کنند.

وی از برخورد با افزایش غیرقانونی قیمت‌ها در بازار همدان خبر داد و گفت: به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود که گروه‌های کالایی در بازار همدان به صورت غیرقانونی افزایش قیمت داشته باشند و در صورت مشاهده با آنها برخورد تعزیراتی می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ دولت در ماه‌های گذشته مجوز افزایش قیمت ۶ درصدی را برای کالاهای اساسی صادر کرد که دارای دستورالعمل خاص بوده و باید براساس آن شاهد افزایش قیمت کالاها در بازار باشیم.

در حال حاضر بیشتر اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی خواستار افزایش قیمت کالاهای خود هستند که باید دید مدیران سازمان صنعت و معدن و سازمان حمایت در استان همدان چه مدیریتی در افزایش قیمت‌ها خواهند داشت تا شاهد ایجاد التهاب در جامعه و بازار نباشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار