کد خبر: ۸۷۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 22 July 2020
 

تابناک/مردی قاتل که 15 سال پیش همسر خود را به قتل رسانده بود با رضایت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.

 
بخشش قاتل محکوم به اعدامبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ معاون قضایی رئیس دادگستری گیلان در امور شوراهای حل اختلاف استان امروز گفت : متهم 48 ساله که در سال 84 ، در یکی از مناطق بخش سنگر رشت ، در نزاع خانوادگی بر سر مسائل مالی ، همسر 30 ساله خود را با چاقو به قتل رسانده بود ، پس از دستگیری و طی مراحل قانونی به قصاص محکوم شد.
  • حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرمحمدی افزود : در دوران تحمل حدود 15 سال حبس ، بزرگان خانواده و بستگان بارها برای گرفتن رضایت اولیاء دم به خانه مقتوله مراجعه کردند ، ولی نتیجه ای نگرفتند تا اینکه پرونده برای سازش و گرفتن رضایت ، به واحد مصالحه شورای حل اختلاف رشت ارجاع داده شد.
  • وی اضافه کرد : اعضاء این واحد پس از بررسی پرونده و اظهار ندامت قاتل ، با پیگیری‌ها و تلاش های مضاعف در حرکتی خداپسندانه ، پس از برگزاری چندین جلسه و مذاکرات فراوان با اولیاء دم و خانواده طرفین ، موفق شدند رضایت اولیاء دم مقتوله را جلب کنند.
  • رییس شوراهای حل اختلاف گیلان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های اعضاء واحد مصالحه قصاص که در طی یک ماه اخیر ، پنجمین پرونده قتل را به سازش ختم کردند فت : اسلام دینی مبتنی بر صلح و همزیستی مسالمت ‌آمیز انسان‌ها با یکدیگر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار