معاون فرماندار قائم‌شهر گفت: 674 سکه از با ارزش‌ترین سکه‌های دوران باستان طی 10 روز گذشته به همت دستگاه‌های اجرایی شهرستان از قاچاق‌چیان عتیقه کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۸۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 03 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از قائم‌شهر، ایمان پویامهر پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز این شهرستان، اظهار کرد: باید مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای حمایت از تولید داخلی و اشتغال جوانان پیگیری جدی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه همان‌طور که برای دفاع از کشور نیاز به پدافند داریم، باید در راستای پشتیبانی و دفاع از اقتصاد سالم به پدافند اقتصادی توجه شود، افزود: باید در زمینه مبارزه قاچاق کالا و ارز توسط دستگاه‌های مربوطه اقدامات جدی انجام شود.
معاون فرماندار قائم‌شهر با بیان اینکه با توجه به پیگیری‌های لازم توسط دستگاه‌های مربوطه از آغاز امسال تاکنون با افزایش کشفیات قاچاق کالا و ارز مواجه بودیم، اضافه کرد: امسال از میان تعداد کل بازرسی 2 هزار و 306 بازدید انجام شد که در این راستا حدود 173 پرونده با مبلغی بیش از 66 میلیون ریال شکل گرفت، همچنین در سال گذشته 950 بازدید در سطح شهرستان انجام شد.
این مسئول یادآور شد: گشت مشترک با همکاری ارشاد، اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی تشکیل می‌شود و در این زمینه از واحدهای عرضه محصولات فرهنگی، گوشی همراه، سیگارفروشی و عرضه سموم کشاورزی بازدید می‌شود.
پویامهر با بیان اینکه در گشت مشترک با تخلف‌های مختلف براساس قانون برخورد می‌شود، تصریح کرد: عطاری‌ها حق ندارند داروهای گیاهی و داروهای مکمل غیرمجاز رژیمی را به فروش برسانند.
وی با بیان اینکه بازرسی و گشت مأموران باید در ساعات اداری شکل گیرد، اضافه کرد: گشت و بازرسی واحدهای عرضه تنباکو و سیگار در 24 ساعت انجام شود.
معاون فرماندار قائم‌شهر خاطرنشان کرد: مطابق با قانون نباید واحدهای فروش سموم کشاورزی بدون نسخه گیاه‌پزشک، سموم و کود شیمیایی را به کشاورز عرضه کنند که در صورت مشاهده گشت مشترک برخورد جدی با این فروشگاه‌ها شکل می‌گیرد.
این مسئول ادامه داد: 674 سکه که از با ارزش‌ترین سکه‌های دوران باستان طی 10 روز گذشته با همت دستگاه‌های اجرایی از قاچاق‌چیان اشیاء عتیقه کشف و ضبط شده است.
پویامهر با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سبب افزایش فرهنگ‌سازی در میان جامعه می‌شود، گفت: با خرید تولیدات داخلی می‌توانیم گام‌های موثری برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال جوانان برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار