آیت الله شعبانی با بیان اینکه جریان مقاومت و ملت‌های آزاده و تمام کسانی که غیرت دینی دارند این اقدام را محکوم می‌کنند، گفت: اسرائیل باید بداند سرنوشت کشورش را دولت‌هایی که وی را به رسمیت می‌شناسند تعیین نمی‌کنند بلکه سرنوشت اسرائیل را جوان‌های مقاومت تعیین خواهند کرد و این دست و پا زدن‌های اسرائیل بی نتیجه خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 16 August 2020
امام جمعه همدان گفت: انفجار لبنان، اتفاقات عراق و کشور‌های منطقه نشان دهنده آن است که دشمن برای تضعیف اراده مقاومت برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه اول نماز جمعه همدان با اشاره به سوره لقمان و تفسیر آیه ۹ و ۱۰ این سوره گفت: خداوند در این سوره به کسانی داده که اهل عمل صالح هستند بهشت را وعده داده است.

وی با بیان اینکه اگر کسی ادعا می‌کند مسلمان و شیعه است و خداباوری دارد باید در عمل آن را نشان دهد، گفت: باید خدا در زندگی مؤمن نقش داشته باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در زندگی یک مسلمان برنامه‌های زندگی مبتنی بر برنامه‌های الهی است، گفت: اگر ایمان واقعی باشد عمل صالح لازمه آن است و کسانی که حرف از خوبی‌ها می‌زنند، اما به آن عمل نمی‌کنند در واقع ایمان ندارند.

وی با بیان اینکه ورود در بهشت مسئله یک مساله ابدی است و هیچ کس پس از ورود به بهشت از آن خارج نمی‌شود، گفت: تمام هستی تحت قدرت خداوند و وعده الهی حق است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه خداوند در آیه دهم به چهار نعمت بزرگ اشاره می‌کند، اظهار کرد: عظمت هستی را می‌توان در عظمت آسمان‌ها یافت چراکه اگر تا ابد هم به سوی آسمان‌ها حرکت کنیم به انتهای آن نمی‌رسیم و آسمان‌ها در تعبیر قرآن از آیه‌های الهی است.

وی اندیشه در خلقت آسمان‌ها و زمین و عظمت آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر کسی به دنبال خدا می‌گردد باید در عظمت هستی تدبیر کند و کسی که می‌گوید در فهم خدا مشکل دارد باید چشم خود را باز کند.

متأسفانه آنقدر دچار هوای نفس و درگیر مشکلات اقتصادی و خانوادگی شده‌ایم که از عظمت خلقت غافل مانده ایم در حالی که باید مطالعات خود را افزایش دهیم
وی با بیان اینکه روشن‌تر از خداوند در عالم وجود ندارد، گفت: متأسفانه آنقدر دچار هوای نفس و درگیر مشکلات اقتصادی و خانوادگی شده‌ایم که از عظمت خلقت غافل مانده ایم در حالی که باید مطالعات خود را افزایش دهیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه خداوند زمین را برای مردم ساکن قرار داد و کوه‌ها را آفرید تا لرزش زمین را بگیرد، افزود: سالانه زمین ۹۴۰ میلیون کیلومتر مسیر طی می‌کند در حالی که ما هیچ گونه احساس حرکتی نداریم.

وی با بیان اینکه زمین در عین اینکه دور خود می‌چرخد به دور خورشید نیز گردش دارد، گفت: خداوند زمین را بستری برای آرمیدن انسان‌ها قرار داده و باید خداوند نقش اصلی را در زندگی ما ایفا کند.

امام جمعه همدان در خطبه دوم با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی به وضعیت شیوع کرونا در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه شرایط در حال حاضر بهتر شده و از وضعیت قرمز خارج شده ایم، اما باید مردم همکاری لازم را داشته باشند و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را انجام دهند، گفت: استفاده از ماسک بازدارنده است، اما باید فاصله اجتماعی نیز رعایت شود.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه امارات به عنوان کشوری اسلامی روابط خود را با اسرائیل را عادی‌سازی کرده است، گفت: انفجار لبنان و اتفاقات عراق و کشور‌های منطقه نشان دهنده آن است که دشمن برای تضعیف اراده مقاومت برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان این که انفجار در لبنان هرچند به صورت رسمی عمدی بودن آن اعلام نشده، اما برای رسیدن به سرنخ‌های این حادثه باید حوادث بعد از آن را ببینیم که چه کسانی در صدد سوءاستفاده از این اتفاق هستند و تضعیف حزب الله را دنبال می‌کنند، گفت: این انفجار زمینه‌ای برای تضعیف جریان مقاومت شده و امروز هم یک کشور اسلامی اسرائیل کودک کش را که ۷۰ سال بدترین جنایت‌ها را علیه کشور‌های اسلامی انجام داده به رسمیت شناخته که مایه تأسف است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه جریان مقاومت و ملت‌های آزاده و تمام کسانی که غیرت دینی دارند این اقدام را محکوم می‌کنند، گفت: اسرائیل باید بداند سرنوشت کشورش را دولت‌هایی که وی را به رسمیت می‌شناسند تعیین نمی‌کنند بلکه سرنوشت اسرائیل را جوان‌های مقاومت تعیین خواهند کرد و این دست و پا زدن‌های اسرائیل بی نتیجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه جریان تحریف در لبنان فعال شده و سرنخ‌هایی از دخالت بیگانگان در انفجار اخیر وجود دارد، گفت: دشمن حیله گر هم خرابکاری می‌کند و هم دیگری را مقصر جلوه می‌دهد، اما باید ملت‌های منطقه و ملت‌های آزاده جهان هوشیار باشند ضمن اینکه لبنان نیز نیازمند وحدت است.

امام جمعه همدان به کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ اشاره کرد و با بیان اینکه کسانی که در لبنان در صدد تکیه به استکبار و آمریکا هستند باید سرنوشت مصدق را بخوانند، گفت: کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ نتیجه اعتماد به آمریکاست و در طول تاریخ هر که به آمریکا تکیه کرده آمریکا همچون دیواری بر روی آن کشور خراب شده و باید عبرت بگیریم.

وی به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم نیز اشاره کرد و با بیان اینکه دستورالعمل‌هایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم عزاداری ایام ماه محرم مشخص شده که حتماً باید رعایت شود، گفت: بزرگان هیئت‌های مذهبی بدانند مکتب امام حسین (ع) مکتب عقلانیت است و ایثاری که درس امام حسین (ع) از قیام عاشورا است به معنای مبارزه با ظلم و عدالت طلبی است.

وی با بیان اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری‌ها برگزار خواهد شد و برخورد عاطفی در این زمینه ضرر خواهد رساند، گفت: امام حسین (ع) خود را فدا کرد تا مردم عاقل شوند و به عقلانیت دینی برسند.

وی با بیان اینکه مداحان بدانند با طولانی شدن مراسم نباید سلامت مردم را به خطر بیاندازند، گفت: بیشترین همکاری با ستاد مقابله با کرونا را هیئت‌های مذهبی داشته اند و جفاست عنوان شود هیئت‌ها به این مسئله بی‌توجه هستند.

آیت الله شعبانی به روز مباهله نیز اشاره کرد و با بیان اینکه روز مباهله عید بزرگی است که مورد غفلت واقع شده گفت: روز مباهله روز ولایت است.

وی با بیان اینکه کشور ایران اسلامی هر چه دارد از وجود امام حسین است، اما نباید بعد از عید غدیر به یکباره محرم را مورد توجه قرار داد و عید‌های بزرگی، چون مباهله را با بی توجهی پشت سر گذاشت، گفت: عید مباهله مورد غفلت واقع شده است

امام جمعه همدان در پایان با بیان اینکه در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تمام مردم همکاری لازم را داشته باشند، گفت: وضعیت پارک‌های شهر همدان به لحاظ حضور انواع جمعیت مناسب نیست و باید مسئولان در این زمینه تدبیر کنند

وی با قدردانی از کادر درمان و بهداشت استان همدان گفت: از همین تریبون از تمامی پرسنل کادر درمان قدردانی می‌کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار