امیر سرکرده در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: رگبار و رعد و برق در سواحل دریای خزر اعم از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و خراسان شمال به ویژه در ارتفاعات رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
وی اضافه کرد: بارش فقط برای نواحی شمالی نیست و در نواحی جنوبی نیز همین اتفاق می‌افتد و در ارتفاعات جنوبی و شرقی کشور یعنی جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و جنوب فارس با شکل گیری ابر‌های همرفتی در ساعات بعد از ظهر، رگبار و رعد و برق اتفاق خواهد افتاد.

 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای نواحی شرقی کشور نیز تا آخر هفته وزش باد‌های ۱۲۰ روزه پیش رو خواهیم داشت که با شدت گرفتن وزش باد منجر به تولید گرد و خاک خواهد شد و باعث کاهش کیفیت هوا در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل می‌شود.
سرکرده افزود: البته وزش باد را در نواحی مرکزی و نیمه شمالی کشور نیز پیش رو خواهیم داشت به ویژه در استان‌های تهران، قم، سمنان، شمال اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و البرز و حتی در شمال شرق خراسان رضوی به ویژه در ساعات بعد از ظهر وزش باد پیش بینی می‌شود.
وی گفت: آب‌های شمالی و جنوبی کشور به ویژه در بخش‌های مرکزی و شمالی خلیج فارس مواج است و ارتفاع موج به دو متر نیز خواهد رسید.
کارشناس هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف است و دما در گرم‌ترین ساعت به ۳۵ درجه بالای صفر خواهد رسید.