سرهنگ علی فکری با بیان اینکه در حال حاضر کاهش بسیار شدید خودرو‌های آفرود شهری را شاهد هستیم، گفت: ساختار خودرو‌های مزاحم به نحوی تغییر پیدا کرده که ممکن است تصادفات شدیدی رخ دهد یا وقتی حجم قدرت موتور تغییر می‌کند باعث افزایش آلایندگی صوتی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 18 August 2020
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح توقیف و فک پلاک خودرو‌های مزاحم ۴۵ دستگاه خودرو فک پلاک شده‌اند.

به گزارش ایسنا، فکری درباره خودرو‌های مزاحم بیان کرد: طبق تعریف قانون‌گذار نقص فنی هر نوع تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه است که باعث شود در ابتدا ایمنی وسیله نقلیه کاهش پیدا کند سپس گاز‌های آلاینده بیشتر منتشر شود و همچنین آلودگی صوتی‌اش بیش از حد مجاز باشد.

وی ادامه داد: هر خودرویی که این مشخصات را داشته باشد برابر قانون باید توسط پلیس راهنمایی رانندگی اخذ پلاک شده و پلاک تعمیری دریافت و به تعمیرگاه منتقل شود.

فکری با بیان اینکه در حال حاضر کاهش بسیار شدید خودرو‌های آفرود شهری را شاهد هستیم، گفت: ساختار خودرو‌های مزاحم به نحوی تغییر پیدا کرده که ممکن است تصادفات شدیدی رخ دهد یا وقتی حجم قدرت موتور تغییر می‌کند باعث افزایش آلایندگی صوتی می‌شود.

وی ادامه داد: در بعضی از خودرو‌ها اگزوز دستکاری شده و خودرو با صدای ناهنجار آرامش یک منطقه را به هم می‌زند که البته تعدادشان کم است و امیدواریم بتوانیم این موارد را نیز به حداقل برسانیم.

فکری اظهار کرد: هدف از اجرای طرح این است که وضعیت این تعداد خودرو استاندارد شود چراکه آنچه در تعاریف خودرو وجود دارد استاندارد‌های لازم است که باید آن‌ها را اخذ کنند و بعد شماره گذاری شود، اما این خودرو‌ها استاندار‌ها را بهم ریخته‌اند و تا رفع نقص اجازه تردد نخواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار