رئیس انجمن صنایع لبنی کرمانشاه وضع تعرفه بر صادرات شیر خشک را ضروری دانست و گفت: صادرات شیرخشک بدون تعرفه موازنه بازار شیرخام را برهم زده و صنایع لبنی را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۸۸۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 18 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سیدمهدی افخمی ، با اشاره به مشکلی که صادرات شیرخشک برای صنایع لبنی ایجاد کرده، اظهار کرد: تعدادی از واحدهای بزرگ تولید شیرخشک کشور، شیر را در حجم زیاد، با قیمت بالا و به صورت نقدی می‌خرند و با تولید شیرخشک نسبت به صادرات آن اقدام می‌کنند.

وی نتیجه این امر را کمبود شیر خام مورد نیاز صنایع لبنی و بالا رفتن قیمت آن دانست و افزود: همواره در فصل تابستان به دلیل بالا رفتن مصرف لبنیات خصوصا بستنی با کمبود شیر مواجهیم و شرایط صادرات شیرخشک نیز مزید علت شده و وضعیت عرضه و تقاضا در بازار شیرخام مورد نیاز صنایع لبنی را بر هم زده است.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه معتقد است، صنایع لبنی که بنیه مالی ضعیف‌تری دارند و نقدینگی در اختیار آنها کم است، بیشتر از این وضعیت آسیب می‌بینند، چون امکان خرید نقدی شیر با قیمت بالا برای آنها فراهم نیست.

به گفته افخمی، اکنون که در فصل تابستان قرار داریم و اوج فروش محصولات لبنی است، به دلیل کمبود شیر و بالا رفتن قیمت، صنایع لبنی نمی‌توانند از حداکثر ظرفیت خطوط تولید خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تولیدات صنایع لبنی مشمول قیمت‌گذاری هستند، یادآور شد: در کنار افزایش قیمت شیرخام، امکان افزایش قیمت محصولات برای صنایع لبنی وجود ندارد و توان رقابت از آنها گرفته شده است.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه تنها راهکار برون رفت از این مشکلات را وضع تعرفه بر صادرات شیرخشک دانست که هم به نفع دولت است و هم به تامین شیر صنایع لبنی کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: این مشکل چند سال است که وجود دارد و مشخص نیست با وجود تکرار هر ساله آن، چرا هیچ فکری به حال این وضعیت نمی‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار