مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان قم با تاکید بر ضرورت ثبت نام استارتاپ های قمی در سامانه ایران نوآفرین گفت: تا کنون ۷۹ شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات استان در این سامانه ثبت نام کرده‌است که از این تعداد ۵۰ شرکت موفق به دریافت کدنوآفرین شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 20 August 2020

به گزارش تابناک قم، سیدرضا موسوی ادامه داد: ۴۳ شرکت نوپا، یک مورد سرویسG۲B، همچنین ۲ مورد بومواره آنلاین، ۲۱ مورد بومواره آفلاین و یک مورد صدور کارت نوآفرین اطلاعات خود را در این سامانه وارد کرده‌اند.

وی با اشاره به حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارها و شرکت‌های نوپای فاوا افزود: این سامانه نقش مهمی در تسهیل کسب و کارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم می‌کند که ضروری است استارتاپ های قم در این سامانه ثبت نام کنند.

وی مالیات، بیمه و نوع رابطه استخدامی در استارتاپ ها را از جمله چالش‌های فعالان این حوزه دانست و گفت: طرح «ایران نوآفرین» با شناسایی دقیق چالش‌های توسعه کسب‌وکار در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات بسیاری از این چالش‌ها را برطرف می‌کند.

موسوی اظهار داشت: حمایت از توسعه اشتغال‌زایی در شرکت‌های نوپای حوزه فاوا، حمایت از ایجاد شتاب‌دهنده‌های سازمانی،‌ حمایت از ایجاد سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی، حمایت از توسعه پلتفورم‌های کسب‌وکار مبتنی بر فناوری اطلاعات، حمایت از عرضه‌کنندگان محصول در پلتفورم های کسب‌وکار مبتنی بر فناوری اطلاعات و حمایت از به‌کارگیری نیروی انسانی در اصناف حوزه فاوا راهبردهای حمایت از کسب و کارهای فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور است.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان قم با بیان اینکه حدود یک سال از تصویب و اجرایی شدن این طرح در کشور می گذرد، ادامه داد: معافیت از مالیات، جذب کارورز به مدت ۲ سال، استفاده از تسهیلات وام وجوه اداره شده و همچنین نیاز نداشتن به بیمه هم موسس از جمله ویژگی‌ها و امتیازهایی است که به شرکت‌های تحت پوشش این طرح تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به طرح بوم واره گفت :طرح بوم واره بصورت عمومی خصوصی است که در آن خدمات توسط شرکت‌های بخش خصوصی و برای بخش نوپا و نوآورانه ارائه می شود که هدف از این طرح حمایت از استارتاپ هایی است که در ایام شیوع کرونا خسارت‌دیده و بخش زیادی از مشتریان خود را از دست داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این طرح تلاش شده علاوه بر اینکه از نظر مالی بخشی از مشکلات این‌گونه شرکت‌ها واستارتاپ‌ها حل شود در جذب مشتری نیز به آنها کمک شود.

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات این استان در ادامه افزود: ثبت نام کنندگان در سامانه ایران نوآفرین در مراحل پس از ثبت نام می توانند از تسهیلات بوم واره وایران کارفا بهره مند شوند.

شرایط شناخت یک استارتاپ به عنوان کسب و کار نوپا برای استفاده از امتیازات این است که سرمایه شرکت کمتر از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، عمر شرکت کمتر از سه سال، سود شرکت مجدد در شرکت سرمایه گذاری شود و همچنین درآمد سالانه شرکت کمتر از ۵ میلیارد ریال باشد.

شرکت های نوپا، شرکت های بزرگ یا دارنده پروانه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های توسعه دهنده پلتفورم، عرضه کنندگان محصول بر بستر فاوا و همچنین اصناف دارای گواهی کسب از نظام صنفی رایانه ای گروه های هدف طرح ایران نوآفرین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار