کد خبر: ۸۹۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 21 August 2020
امام جمعه یاسوج عادی‌سازی رابطه امارات با رژیم صهیونیستی را اقدامی حقیرانه و مایه ننگ جهان اسلام و مسلمانان دانست و گفت: مسلمانان جهان باید پاسخ کوبنده و محکمی به این اقدام امارات بدهند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار داشت: فلسفه و دلیل قیام امام حسین (ع) ترویج فرایض امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین مبین اسلام بوده است.
وی به عادی‌سازی رابطه امارات با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: این کار، اقدامی ناپسند و حقیرانه بود که از سوی امارات انجام شد و مایه ننگ جهان اسلام و مسلمانان و کشورهای اسلامی است.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه این اقدام امارات به منزله مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی است در حالی که اسرائیل یک رژیم جعلی و نامشروع است، تأکید کرد: مسلمانان جهان باید بیدار و هوشیار باشند و پاسخ کوبنده و محکمی به این اقدام امارات بدهند.
حسینی به 31 مرداد روز جهانی مسجد اشاره داشت و عنوان کرد: در سال 1348 رژیم صهیونیستی، مسجدالاقصی که قبله اول مسلمانان است را به آتش کشید و به همین دلیل امروز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه مسجدالاقصی قداست و اهمیت خاصی دارد اما هم‌اینک از سوی انسان‌های ناپاک و خبیث اشغال شده است، گفت: مسجدالاقصی ناموس دینی و سیاسی مسلمانان است و باید آزاد شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت مساجد اشاره داشت و بیان کرد: مدیریت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوامع اسلامی در مساجد انجام می‌شود.
حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در مساجد شکل گرفت و به پیروزی رسید، تأکید کرد: مساجد استان باید از سوی ائمه جماعات و هیئت امناها هر چه بیشتر فعال و پررونق شده و از ظرفیت‌های متعدد و گسترده مساجد نیز استفاده بیشتری شود.
وی با اشاره به اول شهریور روز پزشک و با بیان اینکه پزشکی یک شغل و حرفه مقدس بوده و هدف آن نجات جان انسان‌ها و تأمین سلامت آنها است، ادامه داد: پزشکان کشور و استان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون خدمات ارزنده‌ای ارائه داده‌اند که قابل تقدیر و تجلیل است.
امام جمعه یاسوج به دوم شهریور آغاز هفته دولت و روز کارمند اشاره داشت و بیان کرد: کار کردن و مسئولیت داشتن در دولتِ نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه افتخار و مباهات بوده و فرصتی ارزنده است که باید از آن استفاده بهینه شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دلیل اصلی مخالفت دشمنان با کشور و ملت ایران را حقانیت حکومت اسلامی و این ملت عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار