معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ، از آغاز تولید محتواهای آموزشی برای مدارس ابتدایی خبر داد و اظهار داشت : کارگاه تولید محتوی آموزشی برآمده از شرایط موجود در پی شیوع ویروس کرونا است.
کد خبر: ۸۹۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 25 August 2020
همانگونه که اعلام شده است 15 شهریور مدارس در سطح کشور بازگشایی خواهند شد که البته این بازگشایی با سال های گذشته تفاوتی اسای خواهد داشت .
به باور بسیاری از کارشناسان کرونا بیشترین مشکلات آموزشی را در حوزه آموزش ابتدایی آن هم به دلیل ضرورت و اهمیت آموزش حضوری ایجاد می کند چرا که با توجه به سن دانش آموزان بسیاری از مطالب آموزشی باید در کلاس درس و در فعالیت رودروی معلم با دانش آموزان انتقال داده شود.
با توجه به وضعیت موجود اهمیت برنامه ریزی مسئولین آموزش ابتدایی مشخص می شود لذا از سال گذشته تولید محتواهای آموزشی مبتنی بر فضای مجازی و همچنین درسنامه در دستور کار قرار گرفت و سال تحصیلی به پایان رسید و عملکرد در این حوزه خوب بود.
اکنون و با شروع سال جدید یکی از دغدغه های مسئولین خصوصا در مقطع ابتدایی تولید محتواهای مفید و موثر برای شرایط موجود است .
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ، از آغاز تولید محتواهای آموزشی برای مدارس ابتدایی خبر داد و اظهار داشت : کارگاه تولید محتوی آموزشی برآمده از شرایط موجود در پی شیوع ویروس کرونا است.
دکتر علی زهرایی با اشاره به سه شرایط اعلام شده سفید ، زرد و قرمز ، افزود : در همه مناطق استان و در حوزه های شهری ، روستایی و عشایری باید برنامه ریزی منسجم داشته باشیم.
زهرایی ضمن بیان ضرورت تولید محتوای آموزشی های مبتنی بر آموزش از طریق فضای مجازی برای سال جدید آموزشی افزود : در شرایط زرد آموزش به صورت ترکیبی به این معنی که نیمی حضوری و نیمی غیر حضور خواهد بود .
وی ادامه داد : در شرایط قرمز ، آموزش غیر حضوری و از راه دورخواهد بود که از ظرفیت هایی مانند ، تولید محتوای الکترونیکی ، صدا و سیما ، تهیه درسنامه و ارسال تضمینی آن به مدارس روستایی و عشایری استفاده می شود.
زهرایی گفت : باید به سمتی حرکت کنیم که مدیر مدرسه همه امکانات را برای مواجهه با هر شرایطی را در اختیار داشته باشد .
معاون اموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود : این کارگاه آموزشی برای تهیه و تدوین محتواهای آموزشی با ویژگی ها اعلام شده از جمله آسان بودن ، توجه به خود آموز بودن ، ایجاد شده است .
زهرایی گفت : آموزگار و مدرس با استفاده از واژه های ساده و روان و با در نظر گرفتن شرایط سنی و ذهنی دانش آموزان محتوای آموزشی را تولید می کنند و تلاش شده است که از عنصر ارتباط عاطفی که بین یادگیرنده و یاددهنده است بهره گرفته شود. 
زهرایی در پایان گفت : هر چند ارتباط عاطفی موجود در آموزش حضوری ایجاد نخواهد شد اما تلاش می شود کیفیت فرایند یاددهی ، یادگیری پایش شود.
فیلم / گزارش کارگاه تولید محتوای آموزشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار