آیت الله سید محمد شاهچراغی ظهر چهارشنبه در دیدار با مسئولان فرهنگی استان سمنان و برگزار کنندگان سوگواره مهر محرم، با اشاره به استقبال خوب از این سوگواره، بیان کرد: این جشنواره به دلیل همین مشارکت مردمی که دارد، یک نوع سوگواره و عزاداری ماه محرم محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 26 August 2020

روز شمار محرم/ روز دهم - پیام خبر

امام جمعه سمنان با بیان اینکه عاشورا در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن هم زیبایی است، تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی حول محور سوگواره محرم به این دلیل اهمیت دارند که درباره زیباترین چیزهای دنیا کار می‌کنند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی با بیان اینکه سوگواره مهر محرم درباره کسی است که حضرت زینب (س) درباره ایشان فرمود چیزی جز زیبایی ندیدم، بیان کرد: عاشورا تجلی‌گاه خداوند است و خدا خودش را در عاشورا نشان داد.

آیت الله شاهچراغی خواستار ترویج بیشتر آئین هایی چون سوگواره مهر محرم شد و بیان کرد: این سوگواره‌ها می‌تواند مردم را با سیره و بزرگی امام حسین (ع) آشنا سازد و لذا امروز به خصوص با موضوع فضای مجازی این مسائل را باید مد نظر قرار دهیم.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه کرونا سبب شد تا عزاداری‌های محرم در سال جاری شکل دیگری به خود گیرد، بیان کرد: این به معنای تعطیلی عزاداری نیست و خوشبختانه شاهد هستیم که انواع ابتکارات و برنامه‌ها در سراسر استان سمنان و کشور در حال برگزاری است که مردم به شکوه آن افزوده‌اند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه عزاداری محرم در سال جاری سبب شد تا اخلاص ما بیشتر شود، بیان کرد: دیگر از دسته روی‌ها و برخی فخر فروشی‌ها و ریاکاری‌هایی که سابقاً بود خبری نیست لذا محرم در سال جاری توانسته اخلاص عزاداری را افزایش دهد.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه در محرم سال جاری خبری از خودنمایی‌ها و چشم چرانی در دسته‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) نیست، بیان کرد: از سوی دیگر این مسائل که سابقاً با آن روبرو بودیم مانند اینکه دسته عزاداری چه هیئتی زودتر برود، کدام هیئت پس از آن بیاید و امثال آنکه همیشه درباره آن درگیری بود، وجود ندارد از این منظر معتقد هستیم که عزاداری محرم با اخلاص بیشتری برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: سخنرانی‌ها، نماز جماعت، سینه زنی در فضای باز، سوگواری و… بسیار منظم در استان درحال برگزاری است و مسائل و مشکلات سال‌های قبل را شاهد نیستیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار