قم در وضعیت قرمز
از هم وطنان خواهش می کنیم با توجه به شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان قم به این شهر سفر نکنند. قمی ها هم از سفرهای غیره ضروری پرهیز کنند و برنامه سفر را به بعد از دوران کرونا موکول کنند.
کد خبر: ۸۹۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۷ 27 August 2020

به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، با اشاره به تعطیلات پیش رو افزود: وضعیت استان قم مانند بسیاری از شهرهای کشور به علت شدت گرفتن شیوع کرونا برای مسافرت مطلوب نیست لذا از هم وطنان خواهش می کنیم به استان قم سفر نکنند تا کادر درمان متحمل فشار مضاعف در این روزهای سخت نشوند.

وی از قمی ها هم خواست از سفرهای غیره ضروری پرهیز کنند و برنامه سفر را به بعد از دوران کرونا موکول کنند.

خروج قم از وضعیت قرمز کرونایی بدون کمک مردم ممکن نیست

معاون فنی مرکز بهداشت قم نیز با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا در این استان گفت: شهروندان قم باید در اجرای این طرح با کارشناسان همکاری لازم را داشته باشند، چرا که بدون همراهی مردم نمی توانیم از شرایط قرمز کرونایی خارج شویم.

محمد جواد باقریان اظهار داشت: غربالگری بیماری کرونا در تمام گروه های سنی با هدف بیماریابی و ارجاع به موقع بیماران مشکوک و همچنین آموزش راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری از ٢٠ مرداد ماه آغاز شده و تا پوشش کامل کل مردم استان ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در این مرحله همزمان با غربالگری بیماری کرونا، پیگیری مراقب‌های بهداشتی اولویت دار از جمله، واکسیناسیون، مراقبت مادر و کودک، سالمندان و بیماری های غیرواگیر انجام خواهد شد. غربالگری توسط کارشناسان بهداشتی در روزهای تعطیل نیز انجام خواهد شد.

معاون مرکز بهداشت قم با بیان اینکه غربالگری توسط کارشناسان بهداشتی در روزهای تعطیل نیز انجام خواهد شد، گفت: از همشهریان تقاضا داریم به تماس های سامانه ۴٠٣٠ و خطوط مرکز بهداشت در پایگاه ها و خانه های بهداشت پاسخگو باشند چرا که این اقدام زمینه خروج قم از وضعیت قرمز کرونایی را بیش از پیش فراهم می کند.

به دنبال افزایش تعداد بیماران، مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در قم وضعیت این استان از نیمه مردادماه به حالت قرمز در آمده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار