همزمان با هفته دولت، طی آئینی روز چهارشنبه زمین چمن مصنوعی شهر کهک قم با حضور مسئولان استانری به بهره برداری رسید و کلنگ احداث زمین چمن مصنوعی روستای سیرو قم نیز به زمین زده شد.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰ 27 August 2020

به گزارش تابناک قم، مدیر کل ورزش و جوانان قم درحاشیه این آئین گفت: خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش و جوانان و تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام ورزشی در شهرها و روستاهای استان های مختلف کشور و در نتیجه افزایش چشمگیر سرانه ورزشی کشور بر کسی پوشیده نیست که این امر در قم نیز نمایان است.

رسول منعم، با اشاره به بهره برداری از زمین چمن مصنوعی شهر کهک ادامه داد: مراحل احداث این زمین از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شروع شده و در ابتدای شهریورماه سال جاری نیز به اتمام رسیده‌است.

وی افزود: این زمین دارای یک‌هزار و ۴۴۰ مترمربع مساحت است که برای ساخت و تکمیل آن مبلغی بالغ بر ۶ میلیارد ریال هزینه شده‌است که با برگزاری مراسم افتتاحیه، در اختیار علاقه مندان به ورزش به ویژه طرفداران فوتبال قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان قم همچنین با اشاره به کلنگ زنی زمین چمن مصنوعی سیرو گفت: ابعاد این زمین ۳۰متر در ۴۸ متر است و دارای یک ساختمان اداری است که در آن رختکن و سایر امکانات مورد نیاز جانمایی شده‌است.

منعم با بیان اینکه در پایان سال ۹۱ تعداد ۷۹ مکان ورزشی به میزان ۲۱۸ هزار و ۷۰۴ متر مربع در سطح استان وجود داشت گفت: به لطف حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید ۳۰ مکان ورزشی به مساحت ۱۲۳ هزار و ۳۸۱ متر مربع به فضاهای ورزشی قم اضافه شد.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط اداره کل ورزش و جوانان قم، ۲۱ درصد از کل جمعیت این استان معادل ۲۳۰ هزار تن فعالیت ورزشی انجام می‌دهند. ۵۵ هزار ورزشکار زیرمجموعه ۴۳ هیات ورزشی در قم ساماندهی شده‌اند.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم جمعیتی حدود یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار نفر دارد که بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر از جمعیت این استان در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار در مناطق روستایی قم زندگی می‌کنند. بر اساس این نظرسنجی قم دارای ۱۳۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار