حسین عسگری با بیان اینکه به طور متوسط زوجین علاوه بر حضور در کلاس‌ها دو جلسه مشاوره حضوری نیز دریافت می‌کنند گفت: سال گذشته از تعداد پرونده‌های ارجاعی به مرکز صیانت از نهاد خانواده ۱۰۰ پرونده و در پنج ماهه امسال نیز ۴۰ پرونده به صلح و سازش رسیده و زوجین از پیگیری فرایند طلاق خود منصرف شدند.
کد خبر: ۸۹۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 03 September 2020
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با بیان اینکه امسال ۴۰ پرونده طلاق در همدان منجر به سازش شده است گفت: کارگاه‌های ملی سبک زندگی اسلامی ویژه زوجین در شرف طلاق توسط موسسات طرف قرارداد معاونت پیشگیری از وقوع جرم تشکیل می‌شود.

به گزارش فارس، عسگری با بیان اینکه امروزه طلاق توافقی به یک آسیب در جامعه تبدیل شده است اظهار کرد: مشکلات اقتصادی، عدم آموزش مهارت‌های اداره زندگی، دخالت والدین، پایین بودن آستانه تحمل زوجین، توقعات بالای زوجین از یکدیگر منجر به این اتفاق شده است.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز مشاوره طلاق توافقی و آموزش مهارت‌های ارتباطی زوجین مبتنی بر سبک زندگی اسلامی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد گفت: با هدف افزایش خدمات روانشناسی با استناد به ماده ۲۵ دستورالعمل راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده با استفاده از مدرسین مجرب مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به برگزاری ۲۰ کارگاه مبتنی بر مهارت‌های سبک زندگی اسلامی افزود: به دلیل استقبال زوجین از مباحث طرح شده توسط بنیاد صیانت و تحکیم خانواده و موسسه سایبان مهر، مشاوره‌های حضوری توسط مدرسین و کارشناسان حوزه تربیتی و روانشناسی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: زوجینی که دادخواست طلاق توافقی دارند توسط دادگاه به این مراکز مشاوره معرفی می‌شوند، زیرا برخی از آن‌ها به دلیل اختلافات و سوء تفاهم دچار مشکل شده‌اند که قابل رفع است و با برگزاری این جلسات می‌توان آن‌ها را به صلح و سازش هدایت کرد.

عسگری با بیان اینکه به طور متوسط زوجین علاوه بر حضور در کلاس‌ها دو جلسه مشاوره حضوری نیز دریافت می‌کنند گفت: سال گذشته از تعداد پرونده‌های ارجاعی به مرکز صیانت از نهاد خانواده ۱۰۰ پرونده و در پنج ماهه امسال نیز ۴۰ پرونده به صلح و سازش رسیده و زوجین از پیگیری فرایند طلاق خود منصرف شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار