رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه نوسان نرخ دلار و اونس جهانی در روزهای گذشته موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد، گفت: فلز زرد در روزهای آینده در انتظار انتشار داده های مختلف اقتصادی است که می تواند بر مدار افزایش و یا کاهش قیمت آن تاثیر بگذارد.
کد خبر: ۸۹۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 03 September 2020

هوشنگ شیشه بران با بیان اینکه افزایش قیمت اونس جهانی و قیمت ارز در روزهای گذشته باعث شد تا دوباره قیمت طلا و سکه سیر صعودی داشته باشد، اظهار کرد: اگرچه به مناسبت ایام سوگواری، بازار اصلی طلا و سکه کشور تعطیل بود، اما دادوستدها با توجه به قیمت اونس طلا و ارز در فضای مجازی درحال انجام بود و همین روند موجب سیر صعودی طلا و سکه شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه روز گذشته، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت، افزود: اونس جهانی و نوسانات بازار ارز موجب شده تا قیمت سکه و طلای خام با تغییرات قیمتی مواجه باشد و در زمینه مصنوعات نیز تقاضای چشمگیری وجود ندارد و تقاضا برای سکه و طلای خام بیشتر است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: سیاست پولی جدید بانک مرکزی آمریکا که می‌تواند باعث شود نرخ‌های بهره آمریکا که اکنون نزدیک صفر قرار دارند برای مدت طولانی و احتمالا سال‌ها پایین بمانند و تورم بالاتر رود، باعث ریزش ارزش دلار و حرکت سرمایه‌ها به سوی طلا شده است.

وی با بیان اینکه قیمت طلا در حال تجربه نوسانات زیادی بوده و در پشت این نوسانات در حال رشد می باشد، گفت: به نظر می رسد که دوباره چیزهایی بر سر راه طلا قرار گرفته اند که می توانند باعث کند شدن رشد آن یا سقوط آن شوند.

شیشه بران با تاکید بر اینکه انتشار داده های محتلف اقتصادی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت طلا گذاشته و آن را جا به جا کند، گفت: دلیل این امر این است که این داده ها انتظار نسبت به آینده اقتصاد را تغییر می دهند. اگر انتظارات در بازار نسبت به آینده خوشبین باشد قیمت طلا کاهش یافته و اگر بدبین باشد قیمت طلا افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: طی روزهای آینده قرار است گزارشی درباره مشاغل در ایالات متحده منتشر شود که می تواند تاثیرات بسیار عمیقی را بر روی قیمت طلا بگذارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین با اشاره به اینکه قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار آمریکا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش پیدا کرد، تاکید کرد: امروز تقویت ارزش دلار جهانی بر بازار طلا سایه افکنده است، اما روند بلندمدت بازار همچنان به نفع قیمت طلا است.

وی افزود: شاخص دلار پس از انتشار آماری که نشان داد فعالیت تولیدی آمریکا در اوت رشد شتاب آمیزی گرفته و به بالاترین میزان در دو سال اخیر صعود کرده است، بهبود یافت. دلار قویتر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از آنکه آمارها نشان داد فعالیت های تولیدی در آمریکا به بالاترین رقم حدود ۲ سال گذشته رسیده است، شاخص ارزش دلار از پایین ترین رقم های ۲ سال گذشته فاصله گرفت، اظهار کرد: تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

شیشه بران با بیان اینکه شتاب گرفتن فعالیت های تولیدی در آمریکا همچنان اشتهای سرمایه گذاران برای خرید دارایی های پرریسک را افزایش داده و موجب محدود شدن سرمایه گذاری در بازار طلا گشته است، افزود: پیش بینی‌ها در مورد باقی ماندن نرخ بهره در آمریکا در نزدیکی صفر موجب شده تا قیمت طلا افت معناداری را تجربه نکند.

وی همچنین درباره بازار نفت، گفت: پس از کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا و در حالیکه آمارهای مثبت فعالیت کارخانجات آمریکا خوش بینی ها نسبت به ترمیم اقتصادی را افزایش داده و اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری را بالا برده است، قیمت نفت امروز افزایش داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۱ سنت معادل ۰.۹۰ درصد افزایش به ۴۵ دلار و ۹۹ سنت رسید، افزود: قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نیز امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۸۹ درصد افزایش به ۴۳ دلار و ۱۴ سنت رسید.

وی ادامه داد: با آغاز ماه جدید میلادی معاملات آتی در شاخص‌های اصلی ایالات متحده با داده‌های سودمند اقتصادی و تعدیل موارد ابتلا به کووید-۱۹ معاملات روز سه شنبه افزایشی به پایان رسید.

شیشه بران گفت: بر این اساس دو شاخص اس‌اندپی۵۰۰ و نزدیک رکوردهای جدیدی را به دلیل تداوم رشد سهام شرکت‌هایی همچون اپل و تسلا به ثبت رساندند و بر این اساس شاخص داو جونز روز گذشته با ۰.۷۶، اس‌اندپی۵۰۰ با ۰.۷۵ و نزدک با ۱.۳۹ درصد افزایش روز سه شنبه را به پایان رساندند.

وی همچنین با بیان اینکه روند نزولی شاخص کل بورس امروز هم ادامه یافت و این شاخص بیش از ۵۲ هزار واحد کاهش پیدا کرد، گفت: معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل بازار با ۵۲ هزار و ۹۰۵ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۶۳۱ هزار واحد را ثبت کرد و شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۶۶۱۹ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۴۹ هزار و ۳۷۴ واحد رسید.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان این‌که امروز در صرافی ملی برای سومین بار قیمت ها تغییر کرد و قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد و این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌کنند، گفت: قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است و نرخ خرید آن نیز در صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.

شیشه بران با اشاره به آخرین قیمت طلا در روز جاری، گفت: بهای هر اونس جهانی ۱۹۷۳.۲ دلار، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در زمان لحظه تنظیم این خبر (۱۴:۰۸ بعدازظهر) یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون تومان، سکه امامی ۱۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار