با وجود دو ایستگاه ثابت پایش سنجش آلودگی هوا در شیراز حداقل تعداد 14 ایستگاه شبکه پایش سنجش آلودگی هوا در سطح شهر شیراز مورد نیاز است .
کد خبر: ۸۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ 06 September 2015
پایش سنجش آلودگی هوا دستگاهی است با لامپ حساس به نور که باعث می شود هوا از این دستگاه عبور کند و بعد از تصفیه و اندازه گیری میزان آلاینده های هوا را نشان دهد .

رئیس سازمان محیط زیست استان فارس با بیان این که در استان فارس تعداد 4 دستگاه پایش سنجش آلودگی هوا و در سطح کشور نیز تعداد 189ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد گفت : پارامترهای آلاینده هوای محیطی شامل منو اکسید کربن ، دی اکسید نیتروژن ، دی اکسید گوگرد ، ازون ، ذرات معلق با قطر بیش از 10 میکرون و ذرات معلق با قطر کمتر از5/2 میکرون بوده که دو ایستگاه مستقر در سطح شهر شیراز قابلیت سنجش این پارامترها را دارند .

ولوی می افزاید : تعداد دو دستگاه سیار پایش سنجش آلودگی هوا در سطح شهرستان مهر و زرقان مستقر است و تعداد 8 دستگاه پرتابل جهت اندازه گیری میزان گرد و غبار محیطی به شهرستانهای لار، لامرد، خرمبید ، نی ریز ، ممسنی ، کازرون ، مرودشت و فیروز آباد تحویل داده شده است این دستگاه و درمواقع بروز گردوغبار و ریزگرد در ادارات مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد:از روشهای نوری برای آنالیز کردن آلاینده های هوا استفاده می شود و ایستگاه های سنجش به صورت سالانه کالیبره شده و داده های گرفته شده از این ایستگاه ها به صورت ماهانه و روزانه به دفتر پایش فراگیر سازمان ارسال می شود افزود: بررسی وارزشیابی های کمی و کیفی داده ها در سازمان مرکزی انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار