کد خبر: ۸۹۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 05 September 2020

 

 

ضرورت تأمین ماسک 360 هزار دانش‌آموز گیلانی؛ پروتکل‌ها در مدارس استان رعایت می‌شود

گروه استان‌ها- استاندار گیلان ضرورت تأمین ماسک برای ۳۶۰ هزار دانش‌آموز گیلانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: پروتکل‌ها در مدارس استان به خوبی رعایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به همه دانش‌آموزان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت با بیان اینکه پایان بحران شیوع کرونا قابل پیش‌بینی نیست اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم این روزها تأمین ماسک مورد نیاز 360 هزار دانش‌آموز گیلانی است.

استاندار گیلان پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در امر تأمین ماسک مورد نیاز مردم استان گیلان را خواستار شد و عنوان کرد:  لزوم تشدید نظارت‌ها بر نحوه فعالیت مراکز توزیع و تهیه اقلام گوناگون باید توسط اکیپ‌های بازرسی سازمان صمت، اصناف و کارگروه‌های مرتبط با جدیت بسیار بیشتری در استان به انجام برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان تلاش دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران و  فضاسازی رسانه‌ای در ماه مبارک رمضان، برگزاری کنکور سراسری، عزاداری ماه محرم و بازگشایی مدارس را مورد توجه قرار داد و تصریح  کرد: گوشه‌ای از روند آموزش بر عهده صدا و سیما و سامانه شاد گذاشته شده است و همگرایی‌ها در این زمینه مهم است.

زارع حفظ روحیه همدلی و همراهی در برابر بحران‌های پیش آمده را مهم تلقی کرد و با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید نیازمند مشارکت تمام خانواده‌ها و اولیاء مدارس هستیم خاطرنشان کرد: کمیته بازرسی و ارزیابی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس تشکیل شده و در امر رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا نظارت می‌شود.

وی کارشناسان آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امنیتی و حوزه‌های انتظامی و اجتماعی را از جمله اعضاء این کمیته اعلام کرد و با تأکید بر اینکه نواقص و اشکالات احتمالی به صورت دقیق، بررسی و برای رفع آن‌ها اقدام می‌شود افزود: خانواده‌ها نباید دغدغه‌ای در مورد حضور فرزندانشان در مدرسه داشته باشند. 

استاندار گیلان با بیان اینکه مجموعه آموزش و پرورش برای سلامت تمامی دانش‌آموزان و اولیاء اهمیت قائل است تصریح کرد: در همین جا از کادر آموزشی تقاضا دارم نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک اهتمام داشته باشند از طرفی برای دانش‌آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی هم تدابیری اتخاذ می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان رعایت پروتکل‌هایی از جمله رعایت فاصله یک متر بین دانش‌آموزان و یا زمان محدود برگزاری کلاس بر اساس اعلام آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: دانش‌آموزان در ساعت‌های مختلف در کلاس حضور پیدا می‌کنند و نسبت به وجود تهویه مناسب هم اقداماتی انجام شده است.

زارع برخورداری مدارس از لوازم بهداشتی و شوینده را ازجمله مواردی که در ماه‌های اخیر پیوسته بر رعایت آن‌ها تأکید شده است ذکر کرد و بیان داشت: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس و دانشگاه‌ها در کشورمان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل حضوری و غیرحضوری بازگشایی شده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر اینکه با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی باید نشان داده شود که فاصله بین "جان و تحصیل و درس خواندن" معنایی ندارد عنوان کرد: گیلان از جمله استان‌های خوب در رعایت موازین بهداشتی در ایام محرم بود و لازم است برخی کاستی‌های احتمالی در این مورد رفع شود.

استاندار گیلان با قدردانی از مشارکت و همدلی هیئت‌های مذهبی، فرمانداران، بخشداران، تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها و مردم در ایام ماه محرم افزود: امسال مردم با حفظ نظم و فاصله‌گذاری اجتماعی افتخاری دیگر از شور و شعور حسینی را در تاریخ ثبت کردند.

زارع بازرسی از رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی در مدارس گیلان را خواستار شد و با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید بهره‌گیری از آموزش‌‌ها در فضای مجازی را ترویج دهند تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا، تجربه‌های جدیدی برای جامعه جهانی به دست آمد و باید سبک جدیدی از زندگی و مراودات اجتماعی در دستور کار همه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار