کد خبر: ۸۹۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 05 September 2020
زارع با اشاره به آمادگی مدارس گیلان برای ارائه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری به دانش‌آموزان از اجرای سخت گیرانه پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن خبر داد.
 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (شنبه، ۱۵ شهریور) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، سبک جدیدی از زندگی و مراودات اجتماعی ایجاد شد که دارای الزامات خاص خود است.

 

استاندار گیلان با اشاره به عزاداری متفاوت ماه محرم و قدردانی از مردم، مسئولان و عزاداران حسینی که با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، افتخاری دیگر از شور و شعور حسینی را در تاریخ ثبت کردند افزود: گیلان از جمله استان‌های خوب در رعایت دستورالعمل‌های محرم بود که نیاز است با آسیب‌شناسی مراسم‌های برگزار شده، کاستی‌های احتمالی جهت برگزاری مناسبت مذهبی روزهای پایان ماه صفر، رفع شود.

 

وی با بیان اینکه براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل حضوری و غیرحضوری بازگشایی شده است اظهارداشت: رعایت فاصله یک متر بین دانش آموزان، زمان محدود برگزاری کلاس بر اساس اعلام آموزش و پرورش، برخورداری کلاس‌ها از تهویه مناسب و مدارس از لوازم بهداشتی و شوینده از جمله مواردی هستند که طی ماه‌های اخیر پیوسته بر آنها تأکید شده و امروز، در شرایطی به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رویم که پیشتر از این، تدابیر و برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته است.

 

زارع با تاکید بر اینکه با همکاری خانواده‌ها در رعایت توصیه‌های مراقبتی، سرافرازانه سال تحصیلی جدید را با حفظ سلامت دانش‌آموزان به سرانجام می‌رسانیم تصریح کرد: طی دو هفته پیش‌رو کمیته بازرسی و ارزیابی رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تشکیل و نواقص و اشکالات احتمالی را به صورت دقیق، بررسی و برای رفع آنها اقدام می کنند.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای سلامت یکایک دانش‌آموزان اهمیت قائل است و سختگیرانه و بادقت بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می کند، با اطمینان بخشی به خانواده ها مبنی بر اینکه دغدغه‌ای در خصوص حضور فرزندانشان در مدرسه نداشته باشند، گفت: کادر آموزشی دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند ضمن اینکه برای آن دسته از عزیزان تحت پوشش نهادهای حمایتی هم تدابیری اتخاذ می‌شود.

 

استاندار گیلان در پایان ضمن پیگیری مجدانه سازمان صمت در تأمین ماسک مورد نیاز مردم استان از جمله ۳۶۰ هزار دانش آموز، بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر مراکز توزیع و تهیه اقلام گوناگون توسط اکیپ‌های بازرسی صمت، اصناف و کارگروه‌های مرتبط به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نرخ گذاری کالاها تأکید کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار