سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: کی‌روش امروز در چند جبهه با چالش جدی روبه‌رو است که از جمله آنها وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال است که اسباب اختلال تیم ملی را فراهم کرده‌اند.
کد خبر: ۹۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 06 September 2015

علی دایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: تیم ملی با هدایت کی‌روش مرحله پوست‌اندازی خود را سپری می‌کند و به نظر می‌رسد در هر بازی باید با استفاده از تجربیات گذشته در مسیری حرکت کرد تا موفقیت روزافزون برای تیم ملی کشورمان رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در بازی مقابل ترکمنستان با تکیه بر نیروی جوان موفق عمل نکردیم اما در بازی با گوام با توجه به بهره‌گیری از جوانان و بازیکنان باتجربه بازی هوشمندانه‌ای را به نمایش گذاشتیم، افزود: خود سرمربی تیم ملی نیز به این اصل اعتقاد دارد که صرف استفاده از جوانان در یک بازی نمی‌تواند نتیجه‌ دهد، چراکه تزریق جوانان باید به تدریج انجام شود و همچنان بازیکنان باتجربه و توانمند مورد توجه قرار گرفته و به آنها میدان داده شود.

سرمربی تیم صبای قم یادآور شد: زمانی که در نیمه اول مقابل گوام نتیجه گرفتیم سرمربی تیم آرام آرام از نیروهای جوان خود استفاده کرد تا روند بازی شکل کیفی‌تری به خود بگیرد.

دایی بیان کرد: در این دو سال اخیر جوانان خوبی به تیم ملی معرفی شده‌اند اما بنده اعتقاد دارم که صرف جوان‌گرایی نتیجه نمی‌دهد، اما اگر در کنار جوانان بازیکنان باتجربه نیز مورد توجه قرار گیرند قطعا امکان بهره‌گیری بیشتر از این توان و ظرفیت فراهم خواهد آمد.

وی ادامه داد: بنده در این تجربه چندین ساله به این نتیجه رسیده‌ام که باید در هر بازی از بازیکنانی استفاده کرد که در مرز آمادگی هستند هر چند که ممکن است سن آنها بالا باشد اما اگر در آمادگی کامل باشد باید به آنها میدان داده و از آنها استفاده کرد.

فدراسیون و وزارت ورزش اسباب اختلال تیم ملی هستند

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال با بیان اینکه اگر تیم ملی درست و با برنامه‌ریزی دقیق مورد حمایت قرار گیرد به صعود برای جام جهانی امیدوار هستیم، گفت: کی‌روش امروز در چند جبهه با چالش جدی روبه‌رو است که از جمله آنها وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال است که اسباب اختلال تیم ملی را فراهم کرده‌اند.

دایی با بیان اینکه نباید تیم ملی در این شرایط و گام‌های نخست برای رسیدن به جام جهانی مورد بی‌توجهی قرار گیرد، عنوان کرد: باید تیم ملی فوتبال کشورمان در فضای آرام‌تر و با انجام بازی‌های تدارکاتی بیشتر به بهترین شرایط و وضعیت خود دست پیدا کند.

مسئولان استان اردبیل به جای شعار در عمل توانمندی‌ها را نشان دهند

وی با بیان اینکه سخنان مسئولان استانی خوب است اما سخن تا عمل فاصله زیادی وجود دارد، ‌افزود: اینکه ادعا شده که نیر می‌تواند در این شرایط میزبان بیش از 15 تیم برای برپایی اردوهای تدارکاتی باشد منطقی به نظر نمی‌رسد و بیشتر شبیه به شوخی است چرا که در نیر امکاناتی وجود ندارد که بتوان میزبان چندین تیم داخلی و خارجی بود.

سرمربی تیم صبای قم یادآور شد: زمانی که در نیر و سرعین و حتی خود شهر اردبیل یک هتل پنچ‌ستاره‌ای وجود ندارد که تیم‌ها در آن اسکان پیدا کنند چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تنها ورزشگاه تمرینی اردبیل نیر پذیرای ده‌ها تیم داخلی و خارجی باشد مگر اینکه مسئولان بخواهند نیر را با ترکیه اشتباه بگیرند.

دایی بر ضرورت احداث کمپ تیم ملی در نیر یا سرعین با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم در اردبیل میزبان تیم‌های متعدد برای برپایی اردوهای فصلی باشیم باید تمام زیرساخت‌ها تدارک دیده شود وگرنه با شرایط کنونی هیچ تیمی حاضر نیست اردبیل را به ترکیه ترجیح دهد.

وی افزود: امکانات زیرساختی در کشوری همچون ترکیه را برای برگزاری اردوهای تیم‌های مختلف و حتی برگزاری اردوی تدارکاتی 10 تیم به طور همزمان با شهر نیر و یا سرعین قابل قیاس ندانست و یادآور شد: در مسئولان این استان اراده‌ای نمی‌بینم که بخواهند کمپی مناسب و شایسته با تامین تمام زیرساخت‌ها فراهم کنند که قطعا با این روند ما از لحاظ برگزاری اردوها نیز با شرایطی متفاوت روبه‌رو می‌شویم.

وی عنوان کرد: در اردوی اردبیل تنها یک بازی تدارکاتی را با گسترش فولاد انجام دادیم و با اتمام اردویمان در اردبیل به قم باز می‌گردیم تا خود را برای بازی مقابل حریف آماده کنیم.

استاندار و مسئولان شهر از تنها تیم اردبیلی لیگ یک حمایت کنند

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال به حضور تیم شهرداری اردبیل در لیگ یک اشاره کرد و ادامه داد: با 20 تیمی شدن لیگ یک کار تمام تیم‌ها به ویژه شهرداری اردبیل سخت و دشوار است و نباید نتایج سه بازی اول ما را گمراه کند چرا که این تیم تا هفته پایانی باید با حمایت مسئولان و تماشاگران راه سخت و پرفراز و نشیبی را طی کند.

دایی یادآور شد: اگر می‌خواهیم شهرداری اردبیل نتایج خوبی بگیرد باید این تیم را مورد حمایت جدی قرار دهیم چرا که این تیم با روی آوردن به جوان‌‌گرایی و استفاده از بازیکنان بومی در تلاش است تا فضایی متفاوت و پرشور و نشاط برای جوانان این استان فراهم کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه بنده در ورزشگاه شور و نشاط جوانان را در حمایت از تیم شهرداری اردبیل دیدم اما امکاناتی که برای این تیم فراهم شده امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار محدود و اندکی است که به هیچ‌وجه با این امکانات نمی‌توان لیگ برتری شد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال با درخواست از مسئولان استانی به ویژه استاندار اردبیل و بخش خصوصی، فعالان و صاحبان کارخانه‌ها و شرکت‌های تجاری و تولیدی گفت: این مجموعه‌های تولیدی نیز باید دین خود را به این شهر ادا کنند و با حمایت از تیم شهرداری تلاش کنند تا این تیم روز به روز در مسیر موفقیت واقعی گام بردارد.

دایی از همه مسئولان استانی خواست تا وارد گود شده و از این تیم حمایت کنند و در شهری که صدها میلیارد ریال منابع درآمدی دارد هیچ اشکالی ندارد که 4 تا 5 میلیارد تومان ان نیز صرف ورزش پرطرفدار فوتبال این استان شود.

وی با اظهار تعجب از موقعیت کنونی فوتبال استان اردبیل به رغم استعدادها و توانمندی‌های بسیار بالا بیان کرد: ما واقعا از قافله توسعه فوتبال در سایر مناطق عقب مانده‌ایم و جبران این کار نیز سخت و دشوار است چرا که ما در گذشته در شهر اردبیل تیم‌های فوتبال بسیار توانمند و با انگیزه‌ای داشتیم به طوری که امروز خبری از این ظرفیت‌ها نیست.

هواداران یک تیم سرمایه‌‌‌هایی هستند که ما قدرشان را نمی‌دانیم

لژیونر سابق ایران با بیان اینکه طرفداران یک تیم سرمایه‌های ارزشمند یک باشگاه هستند که حتی با وجود تعداد اندکشان قوت قلب برای تیم محسوب می‌شوند، یادآؤر شد: در شهر اردبیل تعصب خاصی نسبت به تیم‌های باشگاهی وجود دارد و باید از این سرمایه‌ها درست استفاده کرده و در مسیر بهره‌گیری از توان آنها بکوشیم.

دایی با بیان اینکه مقایسه وضعیت فوتبال ایران با سایر کشورها و حتی باشگاه‌هایشان امر درستی نیست، ادامه داد: ما زمانی می‌توانیم از آن باشگاه‌ها الگوبرداری کنیم که زیرساخت‌ها در باشگاه‌های فوتبال ما فراهم آمده باشد.

وی گفت: به هیچ‌وجه امکانات رفاهی و خدماتی که سایر باشگاه‌های دنیا نظیر آلمان به طرفداران و تماشاگرانشان ارائه می‌کنند قابل قیاس با باشگاه‌های ما نیست و از همین روست که در شهر آلمان شاهد آن هستیم که مردم طرفدار تیم‌های خودشان هستند در حالی که در بسیاری از شهرهای ایران جز چند شهر معدود طرفداران سرخابی‌ها بیشتر هستند.

سرمربی سابق تیم ملی بر ضرورت سازماندهی و حمایت از هواداران و طرفداران تیم‌ها به همراه برنامه‌ریزی درست در همراهی آنها در حمایت از باشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: زمانی در این شهر تیم‌هایی همچون عقاب، استقلال، پرسپولیس، بابک، دارایی و منتخب تیم اردبیل فعال بودند و خود بنده نیز 18 سال پیش در تیم منتخب اردبیل بازی می‌کردم در حالی که امروز هیچ خبری از باشگاه‌ها در اردبیل نیست و لیگ استانی نیز با تیم‌های محدودی برگزار می‌شود.

دایی بیان کرد: هر چند اردبیل در تیم‌های پایه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما زمانی که بازیکنان تیم پایه به رده‌های بالاتر می‌آیند به حال خود رها شده و بدون حمایت ول می‌شوند.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در پایان گفت: امروز فوتبال به یک رشته پرطرفدار و صنعت پردرآمد تبدیل شده و باید از شعار خودمان را خارج کرده و در عمل که هم ‌اکنون در کشورمان در حد صفر هستیم یک حرکت متفاوتی را در پیش بگیریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار