مشاور استاندار و مدیرکل حوزه استانداری تهران در حاشیه سفر به پیشوا از روند تولید محصولات گلخانه ای و پرورش ماهیان زینتی بازدید کرد.
کد خبر: ۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸ 01 March 2015

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران،مشاور استاندار و مدیرکل حوزه استانداری تهران در این بازدید بیان کرد: شهرستان پیشوا از لحاظ تولید محصولات گلخانه ای سهم مهمی در استان تهران دارد و تولید صیفی جات با فناوری روز و کاملا بهداشتی، یک قابلیت مهم در بخش کشاورزی شهرستان پیشوا محسوب می شود.

جعفر نادری افزود: توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به آن یکی از اولویت ها می باشد که باید همه در راستای اجرا و تحقق آن اهتمام ویژه داشته باشیم تا بتوانیم علاوه بر بالا بردن سرانه تولید به اقتصاد کشور نیز کمک كنيم.

نادری افزود: شهرستان پیشوا قابلیت های خوبی درحوزه کشاورزي و دامپروری دارد که با حمایت های لازم می توان افزایش سرانه تولید و اقتصاد مردم منطقه را رقم زد.

فرماندار پیشوا نيز در این بازدید ضمن اشاره به مزیت های کشت گلخانه ای، گفت: از مزایای تولیدات گلخانه ای نسبت به تولید در فضای باز می توان به کاهش مصرف آب، افزایش تولید در سطح، عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی، امکان بازاریابی مناسب و تنظیم برنامه کشت مطاق با نیاز بازار اشاره کرد که بحمدالله این نوع کشت در شهرستان پیشوا با استقبال خوب کشاورزان روبرو شده است.

عباس ملکوتی خواه با بیان اینکه بخش کشاورزی در عرصه اقتصاد و امنیت غذایی دارای جایگاه ویژه ای است، اظهار داشت: وسعت زمین مناسب در این شهرستان یکی از عوامل مهم افزایش تولیدات کشاورزی و گلخانه ای است و زیرساخت های لازم برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای در شهرستان کاملا فراهم است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار