تفاهمنامه اي بين سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و آموزش و پرورش شهرتهران براي آموزش آتش نشاني به دانش آموزان تهراني منعقد شد.
کد خبر: ۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲ 01 March 2015

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران ، تفاهمنامه همکاری ارتقاء آگاهی دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران در زمینه ایمنی مدارس بين سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران وآموزش و پرورش شهرتهران به امضا طرفين رسيد. 

عباسعلی باقری، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با اشاره به ضرورت تامین ایمنی شهروندان تاکید کرد: حفظ جان، ایمنی و امنیت در سطح جامعه در اولویت نیازهای افراد قرار دارد.

باقري با اشاره به اینکه این سند همکاری می تواند به اطلاع رسانی و افزایش آگاهی دانش آموزان کمک کند، افزود: در اولین اقدام آموزش و پرورش کلاس های َآموزش امداد و نجات را برای سرایداران تمامی مدارس شهر تهران در نظر گرفته است.

وی همچنین از حذف شعله مستقیم (نفت و گازوییل) بخاری در تمامی مدارس شهر تهران خبرداد و گفت: تا پایان سال آینده تمامی بخاری مدارس شهر تهران گاز سوز می شود.

همچنين مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نيز با بیان اینکه از سال 83 تا 93 آمار حوادث و حریق ها افزایش 300 درصدی داشته گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مناسب برای مقابله با حوادث را ساماندهی کرده است.
وي  ادامه داد:  در اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شهر تهران 6 ایستگاه آتش نشانی داشت، عنوان کرد: این تعداد در حال حاضر به 120 ایستگاه افزایش یافته است.

سعيد شريف زاده با اشاره به اجرای طرح توسعه امداد و نجات شهر تهران گفت: دانش آموزان، کارکنان مدارس و اولیاء دانش آموزان در اجرای این طرح و رویارویی با حوادث و آموزش داوطلبان، همکاری داشتند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه آتش نشانان سازمان آتش نشانی شهر تهران در طول شبانه روز به 200 حریق و حادثه، خدمات رسانی می کنند افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در حوادث مختلف 38 شهید داشته است.

شريف زاده کار و تلاش در سازمان آتش نشانی را فعالیتی اعتقادی دانست و گفت: ایمنی صد درصدی جامعه با مشارکت و همراهی شهروندان محقق می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان امضاء تفاهم نامه ای با کارگران صنعتی شهر تهران، گفت: سازمان آتش نشانی درصدد جذب داوطلبان آزاد و ارائه آموزش به آنان است.


تفاهمنامه همکاری ارتقاء آگاهی دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران در زمینه ایمنی مدارس به مدت یکسال اعتبار داشته ودر مدارس شهر تهران قابل اجرا است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار