مراسم تقدیر از بانوان فعال همیار شهر و دوستداران محیط زیست توسط شهرداری همدان برگزارشد
کد خبر: ۹۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 08 September 2015

مراسم تقدیر از بانوان فعال همیار شهر و دوستداران محیط زیست توسط شهرداری همدان برگزارشد

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عموی سازمان فرهنگی شهرداری همدان؛محمد رضا بیاناتی معاون اجتماعی ، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان با توجه به رویکرد،تدابیر و سیاست گذاری های رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم همدان در خصوص توجه ویژه به امور اجتماعی و فرهنگی علی الخصوص آموزش های شهروندی گفت:آموزش های شهروندی در خصوص حفظ محیط زیست باعث ارتقاء فرهنگ و در نتیجه آن جلب مشارکت شهروندان و کمک به مدیریت شهری است که در نهایت نگهداری و توسعه مطلوب شهر را در پی خواهد داشت.

زمین سرمایه مشترک بشر برای نسل حاضر و نسل‌های آینده است؛ به همین دلیلی تمامی تلاش‌هایی که برای حفاظت محیط زیست انجام می‌شود در حقیقت گام برداشتن در مسیر حفظ نسل بشری است. با این حال در گیر‌ودار زندگی روزمره، گاهی انسان‌ها کمتر به میراث گرانبهای زندگی خود توجه دارند و گاه عمدا به تخریب آن می‌پردازند. شايد بتوان محيط زيست را کل منابع طبيعي تجديدشونده شامل جنگل‌ها، مراتع، منابع آبي و... تعريف كرد كه شامل طيف وسيع و گسترده‌اي از تعاريف تخصصي مربوطه به اين حوزه می‌شود؛ از سوي ديگر هر گاه ما از محيط زيست صحبت مي‌كنيم در واقع تأثیر‌های آن بر نوع بشر را در نظر داريم.

این آموزش های تخصصی با برنامه ریزی های انجام شده با هدف تقویت روحیه نشاط،شادابی و سلامت شهروندان،آشنایی و آگاهی سازی شهروندان با مفاهیم شهروندی و در زمینه (ایجاد ،توسعه ،حفظ و نگهداری از محیط زیست ) برگزار شد.

در این کارگاه های آموزشی شهروندان با مواردی از قبیل بیرون گذاشتن زباله راس ساعت مقرر(9 شب)،تفکیک زباله خشک و تر،حفظ و نگهداری از فضای سبز، استفاده از کیسه های پارچه ایی به جای کیسه های پلاستیکی و نگهداری مطلوب منابع طبیعی در راستای حفاظت‏ محیط زیست‏ كه‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند و وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود ،آشنا میشوند.این برنامه با مشارکت معاونت خدمات شهری شهرداری همدان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار گردید.

وی در پایان از رویکرد محله محوری برگزاری برنامه های آموزش شهروندی توسط معاونت اجتماعی،فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان در سال جاری گفت و افزود تاثیر گذاری این رویکرد با مشارکت تشکل های مردمی الحمدلله بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته و مثبت ارزیابی شده و ادامه خواهد داشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار