تابناک گیلان گزارش می دهد ؛
وی با بیان اینکه ظاهرا دولت تمرکز خود را بر مجلس آینده قرار داده و از این مجلس ناامید است، تصریح کرد: متأسفانه آنچه شاهد هستیم این است که دولت نمایندگان حامی خود را رها کرده است و مدیران دولت روحانی حتی در استان‌ها هم پاسخگوی تلفن نمایندگان نیستند، لذا از آقای روحانی می‌خواهیم که در جریان این موضوعات باشد.
کد خبر: ۹۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 09 September 2015
تابناک گیلان: هنگامی که رضا فرجی‌دانا با 145 رأی موافق، استیضاح شد و از وزارت علوم رفت، عده زیادی معتقد بودند که رفتارهای تند مجلس در حال فزونی است و جریان تندروی پایداری توانسته حامیان زیادی در مجلس برای خود و اهدافش پیدا کند.

سه ماه بعد، پس از اینکه محمود نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با 160 رای مخالف نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد اخذ کند و این مخالفت از زمان معرفی وی در میان نمایندگان مطرح می‌شد گویی که مجلس نمی‌خواهد اساسا به هرکسی که معرفی می‌شود رای دهد، عده بیشتری مطمئن شدند که جریان پایداری توانسته اکثریت نمایندگان را با خود همراه کند. با این وجود بررسی این روند در مجلس و ریشه‌یابی آن ضروری به نظر می‌رسد.

یکی از نمایندگان مجلس در خصوص رابطه مجلس و دولت اینگونه گفت:

فتاحی: دولت از این مجلس ناامید است

برخی از نمایندگان روند رفتاری مجلس را در تقابل با دولت ارزیابی می کنند. در همین زمینه عابد فتاحی، نماینده مردم ارومیه در مجلس در تحلیل 79 رأی مثبت به محمود نیلی احمدی‌آبادی، وزیر پیشنهادی علوم که موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس نشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه فراکسیون رهروان ولایت که فراکسیون اکثریت مجلس است نظر مثبتی نسبت به نیلی نشان نداد و موضع فراکسیون اصول‌گرایان هم مشخص بود، اینطور می شود استنباط کرد که این 79 نماینده که رأی مثبت به وزیر پیشنهادی دادند حامیان سیاست‌های دولت هستند.

وی با بیان اینکه ظاهرا دولت تمرکز خود را بر مجلس آینده قرار داده و از این مجلس ناامید است، تصریح کرد: متأسفانه آنچه شاهد هستیم این است که دولت نمایندگان حامی خود را رها کرده است و مدیران دولت روحانی حتی در استان‌ها هم پاسخگوی تلفن نمایندگان نیستند، لذا از آقای روحانی می‌خواهیم که در جریان این موضوعات باشد.

به گزارش تابناک گیلان،
8 مجلس و 10 دولت طی قریب به 33سال عمر جمهوری اسلامی‌ایران شکل گرفته‌اند که همزمانی دوره فعالیت هر مجلس (4ساله) با 2 دولت و هر رئیس‌جمهور ( 8ساله) با 3مجلس فراز و فرودهایی در نحوه تعامل مجالس و دولت‌های مختلف به‌وجود آورده است.

به‌گونه‌ای که همین نحوه چینش زمانی دوره فعالیت مجالس و دولت‌ها سبب شده مجالس گاه با یک دولت همسو و گاه نیز با دولتی دیگر ناهمسو باشند. گاه تجانس دولت و مجلس به پویایی مجلس و پیشرفت کشور انجامیده و گاه همین همسویی کشور را با چالش‌ها و جنجال‌های عدیده مواجه ساخته و در یک کلام، حکایت تعاملات و تنازعات قوه‌های مقننه و مجریه در این سال‌های نه چندان طولانی، خود کم از داستان‌های هزار و یک شب ندارد. از این‌رو بررسی نحوه تعامل مجالس 8گانه با دولت‌های هم‌عصر خود نه تنها خالی از لطف نیست، که می‌تواند چراغی روشن فراروی مجلس در حال تولد نهم و دولت یازدهم - که به فاصله یک سال از مجلس نهم تشکیل خواهد شد،قرار دهد.



ندیمی نماینده مردم لاهیجان گفت: هر چه تعامل بین قوا در کشور بیشتر باشد و همه به طور یکپارچه در راستای رسیدن به اهداف نظام فعالیت کنند، توسعه و پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت.

ندیمی: تعامل دولت و مجلس رسیدن به اهداف نظام را سرعت می‌بخشدتابناک گیلان: ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درباره تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ضرورت تعامل دولت و مجلس گفت : تعامل مجلس و دولت در یک سال اخیر از همه جوانب بهبود یافته است.

وی افزود: علی‌رغم آنکه پیگیری نمایندگان برای به پایان رساندن برخی کارهای ناتمام باعث ایجاد اصطکاک‌ میان این دو قوه می‌شود تلاش مدیریت مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها به گونه‌ای است که تنش‌ها را به حداقل برسانند.

ندیمی در ادامه گفت: با توجه به حجم مشکلات و تقاضاهای مردم از نمایندگان و خانه ملت، تلاش مدیریت مجلس به گونه‌‌ای است که درگیری ایجاد نشود و بررسی مسائلی مانند برجام و سوال از وزرا با تعامل هر چه بیشتر حل و فصل شود.

وی با تاکید بر تعامل بیشتر میان مجلس و دولت بیان کرد: هر چه تعامل بین قوا در کشور بیشتر باشد و همه به طور یکپارچه در راستای رسیدن به اهداف نظام فعالیت کنند، توسعه و پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت و با همکاری یکدیگر موانع توسعه را از بین می‌بریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار