به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران،
ساماندهی و تجهیز منابع و امکانات، برای دستیابی کودکان تحت سرپرستی سازمان به اصلی‌ترین نیازهای فردی و اجتماعی در فرایند جامعه پذیری در نهاد خانواده محقق خواهد شد و در این راستا سازمان بهزیستی مازندران با حمایت های مالی ۳۴۵ کودک را که در نهاد خانواده هستند مورد حمایت مادی و معنوی قرار می دهد .
کد خبر: ۹۱۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴ 10 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل بهزیستی مازندران از ثبت ۶۵۴ درخواست در سامانه فرزند خواندگی خبر داد و گفت: ۱۳ مورد از متقاضیان خانم های بدون خانواده یا مجرد هستند.

بر اساس این گزارش، فرزاد گوهردهی با بیان اینکه سازمان بهزیستی طبق نص صریح قانون و به استناد اصول ۲۱و ۲۹ قانون اساسی متولی رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر و با صلاحیت است، اظهارکرد : فراهم نمودن زمینه تسهیلات لازم برای نگهداری افراد که نیاز به سرپرستی و یا نگهداری را دارند و هم چنین زمینه بازتوانی و خوداتکایی آنان و یا زمینه فرزندپذیری آنان در خانواده های فرزندپذیر بر عهده سازمان بهزیستی است .
وی افزود: کودکانی که به علت فوت یا شناخته نشدن یا عدم صلاحیت اخلاقی پدر،مادر،جد پدری و وصی منصوب از سوی ولی قهری،توسط مرجع قضایی به سیستم مراقبتی بهزیستی معرفی می شوند و پذیرش این کودکان از مجموعه اقداماتی بوده که با هدف صیانت از حقوق کودک بی سرپرست و بدسرپرست از سوی مراجع قضایی به سازمان بهزیستی جهت تعیین مراقبت،ارزیابی نیازها و چگونگی ارائه خدمات صورت می گیرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از رویکردهای جدید علمی در زمینه ارائه خدمات اجتماعی مبتنی بر موسسه زدایی را تقویت حضور خانواده در اجرای برنامه های دولت و احیای کارکردهای خانواده عنوان کرد و افزود: ساماندهی و تجهیز منابع و امکانات، برای دستیابی کودکان تحت سرپرستی سازمان به اصلی‌ترین نیازهای فردی و اجتماعی در فرایند جامعه پذیری در نهاد خانواده محقق خواهد شد و در این راستا سازمان بهزیستی مازندران با حمایت های مالی ۳۴۵ کودک را که در نهاد خانواده هستند مورد حمایت مادی و معنوی قرار می دهد .

وی رویکرد سازمان بهزیستی در خصوص واگذاری کودکان را خانواده محور دانست و اظهارکرد: سازمان بهزیستی کشور جهت شفافیت و سهولت روند فرآیند فرزند خواندگی اقدام به راه اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی نمود که با اجرایی شدن این سامانه فرآیند ثبت درخواست،رسیدگی،ارجاع،معرفی کودک و پیگیری های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می شود .

مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: بر همین اساس همه افراد متقاضی سرپرستی چه در داخل کشور و چه در خارج می توانند از طریق این سامانه تمامی فرآیندها را از مرحله ثبت نام تا پایان به صورت الکترونیکی دنبال کنند.

وی با بیان اینکه در استان مازندران از اواخر سال گذشته تمامی پرونده های فرزند خواندگی در این سامانه به تعداد ۶۵۴ مورد در سامانه ملی فرزند خواندگی ثبت شده است، گفت: خانواده ها پس از انجام اقدامات اولیه توسط مددکار در صورت مورد تایید بودن به کمیته استانی معرفی و در صورت تایید نهایی توسط کمیته فرزندان به خانواده ها واگذار می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم گذراندن دوره های آموزشی و مشاوره های فرزندپذیری توسط خانواده های متقاضی اضافه کرد: بیشترین متقاضی مربوط به شهرستان ساری با ۱۳۸ مورد و کمترین مربوط به جویبار با ۴ مورد بوده و همچنین ۱۳ مورد از متقاضیان خانم های بدون خانواده یا مجرد هستند و ۵۷۲ مورد خانواده های بدون فرزند و ۶۹ مورد نیز خانواده های دارای فرزند هستند.

در ابتدای سال ۱۳۹۹، ۱۴ کودک به فرزند خواندگی و ۲ کودک به امین موقت سپرده شدند و در دو سال گذشته دو بچه معلول و یک بچه بیمار نیز به خانواده های فرزند پذیر واگذار شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار