رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور گفت: ایران در میان پنج کشور ناامن در حوزه شبکه‌های حمل و نقل درون‎شهری و برون‌شهری است.
کد خبر: ۹۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 10 September 2015
رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور گفت: ایران در میان پنج کشور ناامن در حوزه شبکه‌های حمل و نقل درون‎شهری و برون‌شهری است.

به گزارش فارس؛محمد بخارایی در نخستین گردهمایی همپیمانان طرفداران ایمنی راه‌ها و افتتاح دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در همدان اظهار کرد: همراه کردن مردم با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد امور نقشی اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران در میان پنج کشور ناامن در حوزه شبکه‌های حمل و نقل درون‎شهری و برون‌شهری است، بیان کرد: در سال 84 آمار کشته‎شدگان در تصادفات 28 هزار نفر بوده و این رقم در سال 93 به 17 هزار نفر رسیده است.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور با بیان اینکه در بحث ایمنی و آمار تصادفات 40 درصد از متوسط جهانی عقب‌تر هستیم، خاطرنشان کرد: کشور ما یک درصد جمعیت جهان را در خود جای داده که با توجه به میزان جمعیت تعداد مجروحان و فوتی‎ها در تصادفات زیاد است.

وی تصادفات و پیامدهای این مهم را یک فاجعه ملی برشمرد و افزود: رفع این مشکل نیازمند یک عزم ملی است و به جرات باید گفت که حوزه حمل و نقل و ترافیکی نیازمند کار جهادی است.

بخارایی خاطرنشان کرد: ایمنی یکی از شاخص‌های فرهنگ در جهان محسوب می‌شود و به همین دلیل باید سعی کنیم تا روزهای بدون حادثه را تجربه کنیم.

وی با اشاره به تصادف اخیر در استان همدان و فوت 11 نفر در این تصادف گفت: این اتفاق عزای عمومی است و باید برای این اتفاقات چاره اندیشیده شود.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشوربا اشاره به اینکه سرعت زیاد و رعایت نکردن قوانین رانندگی از سوی برخی از افراد با لبخند و نیشخند بیان می‌شود، افزود: باید کاری کرد تا رعایت نکردن قوانین رانندگی به یک ضدارزش تبدیل شود.

وی با بیان اینکه رعایت قوانین باید به صورت فرهنگی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: 23 درصد از کشته‌شدگان در تصادفات موتورسواران و 23 درصد نیز عابران پیاده هستند.

بخارایی 70 درصد عامل تصادفات را عامل انسانی عنوان کرد و گفت: با وجود ایجاد راه‌ها و خودروی مناسب و ایمن باز هم عامل انسانی نقشی اساسی و مهم دارد و می‌توان گفت 97 درصد از سوانح به دلیل عامل انسانی است.

وی راه‌اندازی پیشاهنگ ایمنی در جمعیت طرفداران ایمنی راه را از جمله اقدامات مهم این جمعیت برشمرد و افزود: این عضوگیری از دانش‌آموزان و جوانان انجام شده است.

بخارایی ابراز امیدواری کرد جمعیت استان عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها شوند و در این خصوص تلاش کنند.

وی استفاده از زنان را در جمعیت لازم دانست و گفت: زنان 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و در جامعه و اجتماع نقشی تاثیرگذار دارند.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور خواستار ورود روحانیون به این مهم شد و خاطرنشان کرد: روحانیون به دلیل اینکه پرمخاطب هستند می‌توانند در این زمینه، جمعیت را یاری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار