فرماندار صومعه‌سرا:
در هیچ جای دنیا و هیچ جنگی قدرت‌ها در یک طرف و یک کشور به تنهایی در طرف دیگر نبوده است.
کد خبر: ۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷ 01 March 2015
حسین اسماعیل‌پور بعداز ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور این شهرستان اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی است.

وی با بیان اینکه این ویژگی‌ها روشن کننده بسیاری از راه‌هاست، تصریح کرد: مردمی بودن دفاع مقدس یکی از این ویژگی‌های مهم است. فرماندار صومعه‌سرا مظلوم بودن دفاع مقدس را دومین ویژگی دانست و گفت: در هیچ جای دنیا و هیچ جنگی قدرت‌ها در یک طرف و یک کشور به تنهایی در طرف دیگر نبوده است.

وی ویژگی سوم هشت سال دفاع مقدس ایران را نابرابری امکانات توصیف کرد و یادآور شد: در هشت سال جنگ تحمیلی سلاح‌های و مهمات پیشرفته و حمایت‌های سیاسی و تبلیغات در مقابله با ایران قرار داشت. فرماندار صومعه‌سرا جدا نشدن حتی یک وجب خاک ایران اسلامی را نقطه عطف و شاخص دفاع مقدس بیان کرد و گفت: در طول تاریخ جنگ‌های ایران با دیگر کشورها وجب به وجب از خاک ما جدا شد اما در جنگ تحمیلی با وجود نابرابری جنگ چنین اتفاقی نیفتاد.

 وی حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را امری ضروری دانست و تصریح کرد: شهدا و رزمندگان وظیفه خود را ادا کردند و اکنون نوبت مسئولان و مردم است که از این ارزش‌ها و آرمان‌ها دفاع کنیم. اسماعیل‌پور دفاع مقدس را یک نماد و فرهنگ مقدس یاد کرد و افزود: یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ و نماد به نسل‌های آینده اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی است.

وی انتقال این گذشت و فداکاری شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را جزو وظایف معنوی و دینی مسئولان امر دانست و ادامه داد: همه باید نهایت تلاش و سعی خود را در فراهم آوردن امکانات لازم برای این کاروان‌ها به‌کار ببندند. این مسئول بزرگ‌ترین هنر و دستاورد سفر راهیان نور را تغییر در احوالات مسافران توصیف کرد و گفت: امیدواریم این سفرهای معنوی در احوالات دوستان و عزیزان تأثیرگذار بوده باشد.

وی نتیجه و دستاورد این گونه سفرهای فرهنگی و معنوی را بسیار مهم بیان کرد و یادآور شد: باید پس از پایان اینگونه سفرها نتایج حاصل شده در احوالات اعزام شوندگان به راهیان نور دیده شود. اسماعیل‌پور مستندسازی سفرهای راهیان نور را ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: شهرستان صومعه‌سرا به دلیل باسواد بودن مردمانش بخش فرهنگی آن شکل دیگری به خود می‌گیرد.

وی صومعه‌سرا را دارای پایه‌های مذهبی و اعتقادی قوی دانست متذکر شد: این شهرستان دارای نخستین شهید انقلاب است و باید در اشاعه فرهنگ غنی شهید و شهادت پیشگام باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار