بهزاد محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت:عشایر استان مصداق اقتصاد مقاومتی اند،پرداخت یارانه آرد و سوخت فسیلی اقدامی جدید در راستای بهبود حال عشایر بوده است.
کد خبر: ۹۲۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 14 December 2020

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:عشایر استان با دریافت حداقل خدمات نسبت به تولید و تحمیل کمترین بار مالی به دولت مصداق اقتصاد مقاومتی اند و اداره کل امور عشایراستان به منظور رفاه نسبی و افزایش تولید در سطح جامعه ی عشایر اقداماتی انجام داده است.

وی اقدامات صورت گرفته رابدین شرح بیان کرد:مرمت و نگهداری راه های عشایر به منظور تسهیل در استفاده از مراتع و تعلیف دام ها و نیازهای روزمره ی عشایر،بهسازی چشمه ها وحفر چاه ها و احداث مخازن نگهداری آب و خط انتقال برای استفاده بهینه از چشمه های دوردست،آب رسانی سیار که ۱۲ماه سال در مناطق ییلاقی وقشلاقی با۳۰دستگاه کامیون تانکردار بالغ بر۱۲۰۰مترمکعب آب شرب بهداشتی به صورت روزانه  دراختیار عشایر قرار می گیرد.

این مسئول افزود:به منظور پرواربندی دام های عشایر وجلوگیری از فروش پیش ازموعد دام ها تسهیلاتی تحت عنوان زنجیره گوشت قرمز یا پرواربندی با نرخ سود۱۰درصد و به صورت یک ساله در اختیار عشایرقرار می دهیم که ۸۰درصد علوفه و۲۰درصد نقد تحویل افراد داده می شود و به ازای هر راس دام پرواری مبلغ ۵۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده است.

محمدی بیان کرد:بحث ذخیره سازی و تامین علوفه ی موردنیاز دام های عشایر از دیگر خدمات صورت گرفته بوده و امسال با توجه به افزایش چشمگیر قیمت نهاده های دامی نسبت به سنوات گذشته،علوفه ی موردنیاز عشایر را درب سیاه چادرهایشان در اختیار آنها قرار دادیم که اقدامی جدید بوده است و از ابتدای سال تاکنون بیش از۷هزار تن علوفه بین عشایر تقسیم کرده ایم.

مدیرکل امور عشایرگفت:بحث تامین و توزیع آرد درب سیاه چادر عشایرمناطق ییلاقی و قشلاقی و عشایر خارج از استان که دوره قشلاقیشان رادر استان های ایلام،خوزستان ولرستان سپری می کنند همچنین بحث تامین سوخت فسیلی،نفت و گاز مایع داشتیم و امسال توانستیم قبل از کوچ عشایر نفت سفید را در اختیارشان قرار دهیم خصوصا عشایری که به خارج از استان کوچ کردند.

محمدی گفت:اقدام تازه ای که صورت گرفته بحث پرداخت یارانه های آرد و سوخت فسیلی بوده که سهمیه استان کرمانشاه با توجه به توزیع روزانه و جمعیت خانوار عشایر حدود ۸۶۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض است که به سرمایه ی عشایر در نزد شرکت های تعاونی افزایش پیدا کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار