فرمانده مرزباني استان کردستان اعلام کرد مطابق دستورالعمل هاي ابلاغي حريم 50 متري بازارچه رسمي باشماق مريوان زير ذره بين مرزباني کردستان است.
کد خبر: ۹۲۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 17 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان کردستان، سردار "علیرضا مرزبانی" اظهار داشت:مبارزه با قاچاق کالا و ارز در منطقه موردنظر و همچنین دستگیری متهم یا متهمان و تحویل آنان به مراجع قضایی از وظایف مرزبانی است.
وی افزود:در دستورالعمل بر پایش امنیتی و جلوگیری از موارد سوء امنیتی تاکید شده که همکارانم این مهم را با حساسیت ویژه‌ای دنبال کرده و فرماندهی مرزبانی استان با اداره کل گمرک رابطه حسنه و صمیمانه‌ای داشته و در صورت نیاز مرزبانان این آمادگی را داشته و دارند که خارج از شرح وظایف خود به ماموران گمرک مستقر در بازارچه باشماق کمک و مساعدت نمایند.
این  مقام ارشد در مرزبانی کردستان به کشفیات بازارچه باشماق اشاره و گفت:از ابتدای سال تاکنون علاوه بر کشف اقلام ممنوعه، قریب به ۳۰۰  هزار لیتر سوخت، ۸۰ هزار قلم کالای پزشکی و بیش از ۱۴ هزار قلم انواع قطعات خودرو و موتورسیکلت کشف شد.
سردار مرزبانی عنوان داشت:همچنین در این مدت ۲۵ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ دینار و ۳۹ هزار و ۱۰۰ دلار، بیش از شش کیلوگرم طلا و ۲۴ هزار و ۱۸۰ گرم انواع نقره جات و بدلیجات کشف و ضبط شده است.
وی به سایر کشفیات مهم در بازارچه باشماق اشاره و تصریح کرد:۳۳ هزار و ۲۵۶ کیلوگرم انواع اقلام خوراکی و کالا‌های اساسی، پنج هزار و ۹۷۱ دستگاه انواع لوازم آشپزخانه نیز کشف شده است.
فرمانده مرزبانی کردستان در پایان به کشف ۴۴۵ جفت کفش، سه هزار و ۲۰۰ عدد لامپ، ۹۹۷ کیلوگرم سموم، ۵۴۲ هزار و ۵۴۵ قلم لوازم آرایشی بهداشتی، چهار هزار و ۲۴۴ قلم دارو و سایر اقلام دیگر نیز توقیف شده است.  
منبع: تابناک
برچسب ها: کردستان ، مرزبانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار