گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان؛
تابناک:بگذارید مردان در اولویت نخست به مشاغل مختلف راه پیدا کنند و درچنین شرایطی است که توان ازدواج با شما را خواهند یافت و شما نیز می توانید با وقار در خانه های مستقل خود و همسرانتان خانمی کنید.
کد خبر: ۹۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 11 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، مسئله نظارت شورای نگهبان بر صلاحیت کاندیداها در انتخابات کشور که این روزها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است در کنار موضوع اشتغال زنان و مردان و نیز آمار طلاق و سختگیری های ازدواج از جمله نکات مورد اشاره امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه شهر بود.

متن زیر بخش هایی از خطبه های نماز جمعه اصفهان به نقل از خبرگزاری های ایسنا، مهر، فارس و ایرنا است:

*از هر پنج ازدواج صورت گرفته در اصفهان دست کم یک مورد به طلاق منجر می شود، این در حالی است که در اوایل انقلاب نگاه دختران به ازدواج هرگز اقتصادی نبود.

* بسیاری از زنان زمانی که خود را در امنیت مالی ببینند، معرفت را از یاد می برند.

*اگرچه سخنان امروز من بدون شک به مذاق زنانی که خود را برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می کنند، خوش نخواهد آمد اما باید پذیرفت که بخشی از مشکلات جامعه ایران ناشی از عدم اولویت بخشی حکومت به مردان در مساله استخدام ها است. جامعه به زنان پرشک، پرستار، معلم و استاد دانشگاه نیازمند است، اما آن زن راننده بیابان که پشت فرمان تریلی در جاده های ناامن می نشیند کار اشتباهی می کند.

*بگذارید مردان در اولویت نخست به مشاغل مختلف راه پیدا کنند و تنها در چنین شرایطی است که توان ازدواج با شما را خواهند یافت و شما نیز می توانید با وقار در خانه های مستقل خود و همسرانتان خانمی کنید.

* اصرار زنان برای کار کردن در هر شرایطی قابل تامل است اگر بنا است زنی به عنوان مهماندار هواپیما زباله جمع کند آیا بهتر نیست که در خانه و کاشانه شخصی خود و همسرش این کار را انجام دهد.

*در سال های ابتدای انقلاب نیز در کشور ما ازدواج ها ساده تر برگزار می شد و ساده زیستی در میان مردم رواج داشت اما فاصله مردم با ساده زیستی هروز بیشتر از قبل می شود و این زندگی پرزرق و برق فاجعه‌بار است.

* نظارت بر روند برگزاری انتخابات یکی از وظایف تعریف شده شورای نگهبان در قانون اساسی است، اما در طول سال های پس از پیروی انقلاب اسلامی گروهی از همین آقایان اصلاح طلب همه همت و توان خود را به کار گرفتند تا نوع نظارت های شورای نکهبان را به نظارت های تنها بصری محدود و خلاصه کنند، اما اظهارنظرهای صرفا سیاسی این گروه همواره با مخالفت های صریح امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مواجه شده است.

* استصواب به معنای مطالبه درستی و حذف اشتباه است. مگر می شود هر کسی را به انتخابات خبرگان یا مجلس شورای اسلامی راه داد؟

*آقایان می گویند این نظارت آبروریزی برای متقاضیان شرکت در انتخابات است غافل از اینکه شورای نگهبان به عنوان نهادی که به گفته امام (ره) مسئولیت حفاظت و صیانت از انقلاب را برعهده دارد، در همه سال های گذشته با کمال احترام و ادب از افراد خلاف کاری که کجی یا مخالفتی با آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران داشته اند، خواسته است که از اعلام کاندیداتوری خود اجتناب کنند.


*رهبر معظم انقلاب فرمودند که مذاکره با آمریکایی به غیر از موضوع انرژی هسته ای، ممنوع است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار