دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس: با توجه به دسترسی آسان و راحت مردم به‌ویژه نسل جوان به انواع رسانه‌ها، فرهنگ مبتذل غربی منتقل شده که این امر در کشور ما نیز تاثیرات خود را داشته و تا حدودی از فرهنگ ناب و اصیل اسلامی فاصله گرفته شده است.
کد خبر: ۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۱ 02 March 2015

چوبینی با اشاره به دفاع یکی از فرمانداران از عوامل فتنه در یک جلسه رسمی دولتی، گفت: تذکرات دلسوزان نظام، ولایت‌مداران، روحانیت و ائمه جمعه این استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

غلامحسین چوبینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به مسائل فرهنگی در سطح فارس اظهار داشت: فرهنگ حاکم بر این استان مانند سایر نقاط کشور، اسلامی و شیعی است که مردم ما با این فرهنگ زندگی می‌کنند و مروج آن هستند و نظام جمهوری اسلامی نیز با محوریت ولایت مطلقه فقیه ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) را در دستور کار خود دارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس با بیان اینکه دشمنان همواره تلاش کرده‌اند که با ایجاد اختلاف بین مذاهب شیعه و سنی منافع خود را در کشورهای اسلامی حفظ کنند تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و هم‌پیمانان آنان در منطقه احساس کردند که منافع خود را در ایران و منطقه از دست می‌دهند از این‌رو اقدام به ایجاد فرق غیراسلامی به‌نام اسلام، مانند القاعده، طالبان، داعش کرده و تکفیری‌ها را تقویت کرده‌اند تا به‌نحوی در دنیا چهره‌ای خشن و ترسناک از اسلام را به‌نمایش بگذارند.

چوبینی ادامه داد: با توجه به دسترسی آسان و راحت مردم به‌ویژه نسل جوان به انواع رسانه‌ها، فرهنگ مبتذل غربی منتقل شده که این امر در کشور ما نیز تاثیرات خود را داشته و تا حدودی از فرهنگ ناب و اصیل اسلامی فاصله گرفته شده است.

وی پیامدهای این فاصله‌گیری را رعایت نکردن دستورات اسلامی، عفاف و حجاب و دنبال کردن سبک زندگی غربی دانست و گفت: این عوامل موجب شده تا برخی از جوانان کم‌تر به‌دنبال تشکیل خانواده و زندگی مشترک و ازدواج که مورد تاکید اسلام است بروند، ازاین‌رو سن ازدواج بالا رفته و البته عوامل دیگری نیز به این معضل دامن زده است.

این جانباز شیمیایی با بیان اینکه دوری از فرهنگ شیعی و اسلامی یکی از علل طلاق‌ در سال‌های ابتدایی ازدواج است خاطرنشان کرد: باید به معضل بیکاری که فارس نیز در شمار استان‌هایی با نرخ بالای بیکاری محسوب می‌شود پرداخته شود در غیر این صورت باید در انتظار پیامدهای ناگوار بیشتر آن باشیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس با اشاره به تعطیل شدن تعدادی از کارخانه‌ها با تولیدات صنعتی در فارس و شیراز تصریح کرد: این کارخانه‌ها سرمایه‌های ملی هستند که یا به تعطیلی کشیده شده‌اند و یا از بخش اندک ظرفیت‌ آن‌ها استفاده می‌شود که هم موجب افت تولید شده و هم بیکاری را تشدید کرده است که می‌تواند پیامدهای ناگوار فرهنگی را به‌دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت جدی از صنعت این استان بیان کرد: زمانی که نرخ تمام شده محصولات ما نتواند با اجناس و اقلام خارجی رقابت کند، طبیعی است که کارخانه‌ها نمی‌توانند به‌کار خود ادامه دهند.

چوبینی اظهار داشت: بازار کشور و فارس توسط اجناس خارجی به‌ویژه اقلام چینی تا حد بسیاری اشباع شده و کنترلی نیز آن‌گونه که باید در زمینه کالاهای قاچاق صورت نمی‌گیرد به‌نحوی که آمار واردات بسیار بیش از اعلام رسمی آن است و حتی از عوارض گمرکی آن‌ها نیر سودی عاید کشور نمی‌شود.

وی ورود بی‌رویه و بی‌قاعده واردات را ضربه مهلک به اقتصاد کشور دانست و اضافه کرد: باید با کنترل مرزهای کشور از ورود کالاهای غیرضرور و بی‌فایده جلوگیری شود و برای حمایت از تولیدات داخلی نیازمند عزم جدی و مدیریت جهادی هستیم همان‌گونه که مورد نظر مقام معظم رهبری است.

دولت تاکنون امیدی کافی را به‌وجود نیاورده است

این استاد دانشگاه گفت: دولت تدبیروامید تاکنون در زمینه حل مشکلات، امید کافی را در مردم به‌وجود نیاورده و تدبیر این دولت در راستای امیدواری به آینده کم‌تر مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: دولت با شعار اعتدال و قانون‌گرایی روی کار آمده اما هر دو شعار را آن‌گونه که باید و شاید نتوانسته رعایت کند به‌عنوان نمونه در مقام اجرا انتظار نمی‌رفت برخی ازمصوبات مجلس را به تاخیر اندازد.

چوبینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اعتدال تعریف دارد و باید تعریف درستی از آن بشود»، تصریح کرد: این تعریف معنای واقعی خود را تا حدودی از دست داده به‌ویژه در به‌کارگیری مدیران کشور و فارس که بیشتر کفه ترازوی دولت اعتدال به سمت اصلاح‌طلبان و گاهی نیز افراطی‌ها رفته است.

تذکرات دلسوزان نظام در فارس مورد توجه جدی قرار گیرد

وی با اشاره به دفاع یکی از فرمانداران از عوامل فتنه در یک جلسه رسمی دولتی، خاطرنشان کرد: تذکرات مکرر دلسوزان نظام و ولایت‌مداران و روحانیت و ائمه جمعه استان که چه به‌صورت مستقیم و چه غیرمستقیم صورت گرفته باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

چوبینی در ادامه با اشاره به اینکه چنانچه با کسانی که می خواهند فضای فارس را دچار التهاب و تشنج کنند برخورد جدی نشود می‌تواند تاثیرات نامطلوبی را در عملکرد مدیریت استان و وحدت نیروها داشته باشد، متذکر شد: انتظار می‌رود مدیریت ارشد فارس به‌کمک نیروهای دلسوز به‌ویژه روحانیت معظم و نماینده معزز ولی فقیه در این استان و کسانی‌که دغدغه حل مسائل فارس را دارند با تدبیر در این زمینه‌ها چاره‌اندیشی کند چراکه ادامه این روند به‌نفع استان نخواهد بود.

چوبینی یادآور شد: ادامه این روند فارس را با چالش‌های جدی رو‌به‌رو می‌کند و فضای آرامی را که لازمه امیدبخشی در این استان است برهم می‌زند و نتیجه عکس می‌دهد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی که در اغلب سخنرانی‌های معظم‌له مطرح شده است، گفت: تنها راه نجات اقتصاد ما تولید ملی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است که تاکنون مدیران ذی‌ربط نتوانسته‌اند در این زمینه کار جدی انجام دهند و عزم و اراده محکمی پشت این قضیه دیده نمی‌شود که نشان می‌هد باید تجدید نظری در مدیریت اقتصادی صورت گیرد.

چوبینی با بیان اینکه کسانی که براین باور باشند که تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است و فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار دهند، باید مدیریت در این زمینه را عهده‌دار شوند و از نخبگان، دانشگاهیان و کارشناسان اقتصادی بیشتری نیز استفاده کنند و می‌بینیم که سال 93 رو به پایان می‌رود اما هنوز برنامه‌ریزی جدی برای حل مشکلات مردم صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم نه‌تنها ارزان نشده بلکه برخی به چند برابر رسیده ازجمله مسکن، مواد غذایی و اقلام اولیه ضروری، و تنها در مواردی از قیمت محصولات کشاورزی به‌صورت موقت کاسته شده است.

چوبینی ابراز امیدواری کرد که مسئولان اجرایی برابر سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند و دل به خارج از کشور نبندند و نگاهشان به بیرون نباشد.

برخی ادارات همچنان اقدام به خرید کالاهای خارجی می‌کنند

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر استفاده ادارات و ارگان‌ها از اقلام داخلی و پرهیز از خریداری کردن اجناس خارجی، تصریح کرد: در این زمینه نیز اقدام جدی از سوی مدیران دولتی در سطح این استان صورت نگرفته حتی مشاهده شده که بعضی از مدیران نسبت به استفاده از اقلام خارجی همچنان مبادرت می‌کنند.

چوبینی با اشاره به اینکه هنوز رسوبات فرهنگ استفاده از کالای خارجی در اذهان به‌جای مانده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه گاهی قصور از جانب تولیدکنندگان نیز بوده که باید نسبت به کیفیت‌بخشی تولیدات خود تلاش مضاعف صورت دهند.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت و کنترل دولت به‌ویژه در بازار‌های مرزی کشور اظهار داشت: گاهی مشاهده شده که برخی از بازرگانان کالاهای نامرغوب چینی را سفارش داده و وارد کرده که این خیانت مضاعف به اقتصاد و تولید کشور است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس با بیان اینکه مدیران ضعیف که قادر به انجام کارهای محوله نیستند باید کنار گذاشته شوند و منافع حزبی و جناحی بر منافع ملی کشور ترجیح داده نشود، با خطاب قرار دادن مدیریت ارشد فارس تصریح کرد: چنانچه می‌خواهید این استان به جایگاه اصلی خود که سومین حرم اهل‌بیت (ع) است برسد باید هرگونه تصمیمی که گرفته می‌شود برابر با منویات مقام معظم رهبری باشد تا این خطه بتواند در شمار استان‌های فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.

چوبینی همچنین به مدیران اجرایی این استان توصیه کرد تا در انتخاب مدیریت‌ها تنها به شایستگی افراد توجه کنند چراکه نگاه جناحی و گروهی مانع پیشرفت استان و شهر می‌شود و به نارضایتی‌های مردم دامن می‌زند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار